Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Snabb fråga, ska skuldsaneringsbeloppet betalas senast den sista i varje månad eller typ 25 ? Får tydligen lön den 30 denna månad

I mitt brev står det

Du ska göra din första betalning senast sista vardagen i april 2021. Sedan ska du betala den sista vardagen i varje månad. I juni och december ska du däremot inte betala något - de är betalningsfria månader.

Om du sökt skuldsanering är det väl bättre att sluta betala på allt utom fasta kostnader? Man ska ju inte gynna nån borgenär mer än nån annan. Bättre lägga undan och få en buffert skulle jag säga.

Jag har plockat bort alla mina betalningar till inkassobolagen för denna månaden.

Om du sökt skuldsanering är det väl bättre att sluta betala på allt utom fasta kostnader? Man ska ju inte gynna nån borgenär mer än nån annan. Bättre lägga undan och få en buffert skulle jag säga.
Tänkte så men om man inte får det beviljat så kanske det vara bra o löst dom mindre skulderna eller nåt så länge

Ni som sökt senaste tiden, hur lång tid har det tagit från ni sökt till ni fått svar?

Alltså sorry, men jag bara ”måste” flika in till alla Er med många utstående frågor gällande processen och olika scenarion för beviljad skuldsanering; om Ni hade bemödat Er med att skumma/läsa igenom hela denna tråden, så hade Ni fått all information och mer därtill... just sayin’... :)

Tänkte så men om man inte får det beviljat så kanske det vara bra o löst dom mindre skulderna eller nåt så länge

Då har du ju bufferten att ta av och betala dom lägsta. Kan ju sticka i ögonen på andra borgenärer om du betalar vissa då du sökt skuldsanering. Kan du inte betala och det hamnar hos kfm blir det troligen utmätning om det blir avslag på skuldsanering och då är det ju också bra att ha kunnat bygga en buffert i madrassen. Du kan ju då lika gärna beta av dom mindre skulderna innan löneutmätningen drar igång. Jag anser inte att det finns nån anledning att betala nån skuld om man ändå anser sig behöva skuldsanering, då är det ju bättre allt ingår och man har en buffert. Blir det avslag av nån anledning så kan man ju söka igen.

Haha, det är lugnt :) Banken måste rycka på ögonbrynen när dom gör en UC på mig och ser att det är alldeles fläckfritt. Inte en anmärkning och inte en enda förfrågan på ett år och årsinkomst närmare 500.000 kr de senaste tre åren.
.
Precis så min UC kommer att se ut om 15 dagar!

Är det dumt att förhandla sig till högre lön om man har lämnat in en ansökan för skuldsanering?
Tänker att chanserna minskar då att bli beviljad med högre lön

Är det dumt att förhandla sig till högre lön om man har lämnat in en ansökan för skuldsanering?
Bättre att utgå från att man inte få sanering så man får in mer i månaden självklart

Vänta med förhandlingen tills skuldsaneringen är beslutad om du tror att den högre lönen stjälper ett beslut om skuldsanering.

Eller förhandla om högre lön så att du kan betala dina skulder utan sanering.

Hur stora är skulderna och vilken lön har du idag? Tror du att det är ett gränsfall? Är det inte det så är det väl bara positivt att du kan betala mer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp