Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såhär på fredagskvällen har jag roat mig med att göra en ny förbehållsberäkning då jag fått beviljat bostadsbidrag, men nu blev jag lite ställd.

Enligt uträkningen får jag behålla 14480:-, vilket inte ens är enligt schablontabellen (ca 5000:- för mig, ca 3000:- för två barn över 7 år på halvtid och en hyra på 8500:- ) vilket borde landa på ca 16500:-.
Har också kostnader för barntillsyn 700:- & medicin ca 250:-. Totalt alltså 17450:- enligt ”schablonkostnader”.

Eller ska jag lägga på de 1800:- i bostadsbidrag och ett barnbidrag på det uträknade beloppet, dvs att det ska behållas trots att de varit med i beräkningarna?
Dvs 14480+1800+1250-950? I så fall går det ihop men jag kanske missar något?

Tacksam för svar om någon med tex bostads/barnbidrag vet innan jag börjar tömma frysen för att trycka i mig kakor och bullar som tröst?

Senast ändrad:
Såhär på fredagskvällen har jag roat mig med att göra en ny förbehållsberäkning då jag fått beviljat bostadsbidrag, men nu blev jag lite ställd.

Enligt uträkningen får jag behålla 14480:-, vilket inte ens är enligt schablontabellen (ca 5000:- för mig, ca 3000:- för två barn över 7 år på halvtid och en hyra på 8500:- ) vilket borde landa på ca 16500:-.
Har också kostnader för barntillsyn 700:- & medicin ca 250:-. Totalt alltså 17450:- enligt ”schablonkostnader”.

Eller ska jag lägga på de 1800:- i bostadsbidrag och ett barnbidrag på det uträknade beloppet, dvs att det ska behållas trots att de varit med i beräkningarna?
Dvs 14480+1800+1250-950? I så fall går det ihop men jag kanske missar något?

Tacksam för svar om någon med tex bostads/barnbidrag vet innan jag börjar tömma frysen för att trycka i mig kakor och bullar som tröst?
De 14480 är hyra och förbehållsbeloppet sen får du lägga till underhåll och barnbidrag.

Om man sålt bostad rel nyligen och gjort vinst och KF undrar var pengarna gått och man svarar med att man lånat mer på lägenhetens värde för länge sen (vilket är sant) Kan KF se när detta gjordes el hur mkt pengar man faktiskt fick i vinst vid själva försäljningen? Vinsten räknas ju på vad man köpte den för för tex 20 år sen. Men har man tagit mer lån på lägenheten värde så kanske man bara får 200 tusen vid försäljning fast totala vinsten kanske är 1,4 miljoner från köpedatumet.

Är det dumt att äga en gammal bil när man ska söka skuldsanering, har sålt allt annat av värde men behöver bilen till jobbet då vi bor som vi gör,

Till er som fått kortare betalplan än 5 år;
Motiverade ni det själva i tex personligt brev och/eller fick ni en sådan förklaring i samband med beslutet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp