- Meddelanden
- 228
- Mottagna reaktioner
- 74
- Poäng
- 216
Vad är det då som kan få kfm och tro det?Om man tror det finns utmätningsbar egendom där så åker man nog dit
Vad är det då som kan få kfm och tro det?Om man tror det finns utmätningsbar egendom där så åker man nog dit
Det kan variera hur det kommer fram.Vad är det då som kan få kfm och tro det?
De 14480 är hyra och förbehållsbeloppet sen får du lägga till underhåll och barnbidrag.Såhär på fredagskvällen har jag roat mig med att göra en ny förbehållsberäkning då jag fått beviljat bostadsbidrag, men nu blev jag lite ställd.
Enligt uträkningen får jag behålla 14480:-, vilket inte ens är enligt schablontabellen (ca 5000:- för mig, ca 3000:- för två barn över 7 år på halvtid och en hyra på 8500:- ) vilket borde landa på ca 16500:-.
Har också kostnader för barntillsyn 700:- & medicin ca 250:-. Totalt alltså 17450:- enligt ”schablonkostnader”.
Eller ska jag lägga på de 1800:- i bostadsbidrag och ett barnbidrag på det uträknade beloppet, dvs att det ska behållas trots att de varit med i beräkningarna?
Dvs 14480+1800+1250-950? I så fall går det ihop men jag kanske missar något?
Tacksam för svar om någon med tex bostads/barnbidrag vet innan jag börjar tömma frysen för att trycka i mig kakor och bullar som tröst?
Phew, tack.De 14480 är hyra och förbehållsbeloppet sen får du lägga till underhåll och barnbidrag.
Jag hade en bil när jag sökte, värde kanske 15-20 000:- och det var inget problem.Är det dumt att äga en gammal bil när man ska söka skuldsanering, har sålt allt annat av värde men behöver bilen till jobbet då vi bor som vi gör,
Till er som fått kortare betalplan än 5 år;
Motiverade ni det själva i tex personligt brev och/eller fick ni en sådan förklaring i samband med beslutet?