Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Till er som fått kortare betalplan än 5 år;
Motiverade ni det själva i tex personligt brev och/eller fick ni en sådan förklaring i samband med beslutet?
Det är nog inget man kan motivera eller påverka. Som @Peach skrev, det bestämmer kfm

Jag tror att KFM tittar på helheten och förutsättningar och bygger förslaget utifrån det.
Ålder, sjukdomar osv vägs nog också in. I mitt fall blev det 4 år.

Jag tror att KFM tittar på helheten och förutsättningar och bygger förslaget utifrån det.
Ålder, sjukdomar osv vägs nog också in. I mitt fall blev det 4 år.
Det tror jag med, särskilt eftersom de ju uppger det själva, att helheten styr.
Men som sagt, angavs anledningen till kortare betalplan för dig i beslutet?

Naturligtvis, det förstår jag. Och det var väl inte riktigt min fråga heller...

Jag skulle gissa på att man får någon typ av förklaring. Dom skriver ju ändå en text om varför man anses berättigad till en sanering när man får beslutet.

Frågar igen då min fråga ligger långt bak i tråden och fick inget svar. :)

Tog hjälp av min budget- och skuldrådgivare att skicka in en ansökan om sanering.

Från vårat första möte och tills vi skickade in ansökan så kom vi överens om att jag skulle släppa de flesta lånen förutom lånen som jag kunde betala av för "pengarna som vart över"
Sagt och gjort, jag betalade av dessa lån.

Nu när jag fick kopian som skickades in av rådgivaren så såg jag att 2 av dessa lån som jag betalat av var med i ansökan. Gör det något eller måste jag kontakta KFM genast, eller kan man vänta tills
handläggaren som har hand om ärendet ringer och då berätta att det blivit tokigt?

Frågar igen då min fråga ligger långt bak i tråden och fick inget svar. :)

Tog hjälp av min budget- och skuldrådgivare att skicka in en ansökan om sanering.

Från vårat första möte och tills vi skickade in ansökan så kom vi överens om att jag skulle släppa de flesta lånen förutom lånen som jag kunde betala av för "pengarna som vart över"
Sagt och gjort, jag betalade av dessa lån.

Nu när jag fick kopian som skickades in av rådgivaren så såg jag att 2 av dessa lån som jag betalat av var med i ansökan. Gör det något eller måste jag kontakta KFM genast, eller kan man vänta tills
handläggaren som har hand om ärendet ringer och då berätta att det blivit tokigt?
Kan inte det bara vara ”bra” att kunna nämna när de ringer? Att de lånen var med men att du nu betalat av dem på egen hand. Det visar ju på god vilja tänker jag, och rätt person kommer se/höra det än att det korrigeras nu som om det aldrig hänt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp