Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu en fråga som säkert ställts tidigare i olika former men ni får ursäkta en gamlings undran:
Har skusan sedan Juli (inledande) och beslut i Nov.
Fick en liten slant i skatteåterbäring.
Hur stor är sannolikheten att jag får behålla detta?
Eller ryker dom obönhörligen till KFM?

Nu en fråga som säkert ställts tidigare i olika former men ni får ursäkta en gamlings undran:
Har skusan sedan Juli (inledande) och beslut i Nov.
Fick en liten slant i skatteåterbäring.
Hur stor är sannolikheten att jag får behålla detta?
Eller ryker dom obönhörligen till KFM?

Har du fått din deklaration i Kivra idag eller ?!

Är det säkert att man får behålla skatteåterbäringen när man har skuldsanering? Såg nämligen att jag skulle få tillbaka och är rädd att ställa till med något om jag tar de pengarna.

Är det säkert att man får behålla skatteåterbäringen när man har skuldsanering? Såg nämligen att jag skulle få tillbaka och är rädd att ställa till med något om jag tar de pengarna.

Så länge det inte är statliga skulder väl om jag inte minns fel?

Jag har haft skuldsanering i snart fyra år och fått behålla min skatteåterbäring alla år utom det första året då beslutet inte vunnit laga kraft. Läste just nu att jag får tillbaka även i år och det får jag behålla.

... beslutet inte vunnit laga kraft.
Är helt novis på detta... Vad innebär det, rent konkret?

[EDIT]
Ahhh, Googlade och fann detta:

Det här innebär beslutet
När borgenärerna haft möjlighet att berätta vad de tycker, beslutar vi om du ska få skuldsanering eller inte. Vi kan besluta att du ska få skuldsanering även om någon av borgenärerna inte vill gå med på det. Då har de möjlighet att överklaga till tingsrätten. Beslutet går inte att överklaga senare än tre veckor från det att vi eller domstolen fattade beslutet, det kallas att beslutet fått laga kraft.
[/EDIT]

Senast ändrad:
Hur gör man för att få skattepengar så sent som möjligt? :)
Fick samtal idag ang ansökan om skuldsanering och hoppas få inledande snart. Får tillbaka 11.000 i skatt vilket ju hade varit fint att få behålla.

Hur gör man för att få skattepengar så sent som möjligt? :)
Fick samtal idag ang ansökan om skuldsanering och hoppas få inledande snart. Får tillbaka 11.000 i skatt vilket ju hade varit fint att få behålla.
Jag skulle personligen inte planera in dom pengarna utan om du får inledande kan det ta ett antal månader innan beslut om skuldsanering kommer. I mitt fall tog det 6-7 månader från inledande till beslut pga att en långivare överklagade. Dessutom är du i samma "intervall" som jag var. Jag fick inledande i april och sen kom sommaren då (jag antar att) det är mindre personal på plats etc vilket också gör att det drar ut på tiden.
Gläd dig åt om du får inledande men som sagt, jag skulle inte räknat med att kunna behålla skatteåterbäringen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp