Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du inte ens fått ett brev om att dom tagit emot din ansökan?

Annars kommer du få brev hem så småningom om, ibland är väntetiden lite längre. Håll ut!

Jodå, det kom någon dag efter men jag läste att handläggningstiden var runt 3 månader så jag hoppades på att dom greja med det utan att jag var informerad och vips en dag så kom beslutet hem :folded:^^

Dom ringer dig och går igenom din ansökan när dom börjar handlägga den. Jag har fått ett sms nån timme innan att dom kommer ringa runt en viss tid.
Fy vad jobbigt :confused:, men tack för infon ^^

Jodå, det kom någon dag efter men jag läste att handläggningstiden var runt 3 månader så jag hoppades på att dom greja med det utan att jag var informerad och vips en dag så kom beslutet hem :folded:^^
Haha ja då hade nog bra många fler sökt tanken är ju att du ska berätta varför och vad du gjort för att lösa situationen å stå för dina val, läkning börjar inifrån ☺️

Du kan ju se i poit om du har fått inledande skuldsanering, men då krävs det ju att du kollar där regelbundet. Men som sagt handläggningstiden kan ju variera.

Haha ja då hade nog bra många fler sökt tanken är ju att du ska berätta varför och vad du gjort för att lösa situationen å stå för dina val, läkning börjar inifrån ☺️

Man får ju ett brev om man fått inledande skuldsanering, ett samtal om situationen brukar ju komma lite senare i processen. Man har ju ändå angett i ansökan om varför man söker sanering och vilka omständigheter som lett därhän. Så det har nog ingen betydelse för hur många som söker/söker inte sanering. Förfarandet är ju desamma för alla i princip.

Man får ju ett brev om man fått inledande skuldsanering, ett samtal om situationen brukar ju komma lite senare i processen. Man har ju ändå angett i ansökan om varför man söker sanering och vilka omständigheter som lett därhän. Så det har nog ingen betydelse för hur många som söker/söker inte sanering. Förfarandet är ju desamma för alla i princip.
Absolut samma princip för alla , han utryckte det lite komiskt ( kan varit jag som läste det ur fel synvinkel ) lät som han inte ville prata med dom och att det bara skulle lösa sig självt . Hoppas ingen tog illa vid sig !

Hej, min sambo har fått beviljad skuldsanering, efter att ha varit löneutmätt i 2 år. Nu är det så att jag som arbetslös har lyckats låna på mig 50 000 kr i olika varianter av sms-lån,(spelberoende) jag har ingen som helst möjlighet att betala tillbaka detta. Hans skuldsanering är baserad på just oss och våra två barn, på hans inkomst och att jag är arbetslös och sjukskriven.

Vad händer egentligen nu om jag låter mina skulder gå till KFM ? När jag börjar jobba en vacker dag så kommer ju hans skuldsanering att omprövas, då kommer han att få betala mer på grund att jag också då ska stå för en del av våra gemensamma kostnader, men vad händer då om jag själv har en skuldsaldo på KFM, som då kanske har växt från 50 till 70 tusen?

Hej, min sambo har fått beviljad skuldsanering, efter att ha varit löneutmätt i 2 år. Nu är det så att jag som arbetslös har lyckats låna på mig 50 000 kr i olika varianter av sms-lån,(spelberoende) jag har ingen som helst möjlighet att betala tillbaka detta. Hans skuldsanering är baserad på just oss och våra två barn, på hans inkomst och att jag är arbetslös och sjukskriven.

Vad händer egentligen nu om jag låter mina skulder gå till KFM ? När jag börjar jobba en vacker dag så kommer ju hans skuldsanering att omprövas, då kommer han att få betala mer på grund att jag också då ska stå för en del av våra gemensamma kostnader, men vad händer då om jag själv har en skuldsaldo på KFM, som då kanske har växt från 50 till 70 tusen?

Hej jag har haft samma situation med två barn,När jag har fått beviljat skuldsanering 2016 frugan var arbetaslös och jag har jobb och betala 7tk i månad och när min fru fått jobb på 80% vi har skickat ansökan om omprövning och de beslutat om jag ska betala 11tk stället på 7tk men hon var skuldfri. På din del jag tror attpå din del det blir utmätning på det skuld du har hos fogden Det bäst ni kan göra och skicka omprövning ansökan . Hoppas det lösa sig

Dem är inte dem som är dem.

Sambo ser inte kfm inkomst på om inte den har eller haft skulder hos kfm. Går ringa skatteverket om man vill förstås

Du som gett oss så många råd, här kommer ett från mig: använd ”dom” om du är osäker på de/dem eller pröva att tänka dig jag/mig istället.
Hej!
Fick inledande skuldsanering i januari och idag kom betalningsplanen. Ska betala 14901kr/mån i 3 år. Allt såg jätte bra ut förutom att en skuld inte fanns med i betalningsplanen. Tyvärr har jag missat att anmäla skulden och dem verkar ha missat mitt inledande. Handläggaren går inte att få tag på förrän på Onsdag. Vad händer nu? Antar att planen måste göras om? Finns det risk för avslag pga av detta?
Mvh Moa

Vi glömde ett lån i vår ansökan som vår kontaktperson sedan la till efter vi fått betalplanen utskickad. Det är inte riktigt samma sak som i ditt fall men det hade ingen betydelse för vår ansökan. Detta borde hända hyfsat ofta ändå, särskilt när man varit djupt skuldsatt med flera olika lån. Jag tror inte det är någon fara men hoppas du får tag på din kontaktperson på onsdag så att du får klart besked. Hursomhelst är ärlighet i skuldsaneringsprocessen något som gillas av KF.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp