- Meddelanden
- 3 465
- Mottagna reaktioner
- 2 276
- Poäng
- 1 557
Genom att kolla hans utbetalning hos Skatteverket.Vid min senaste omprövning gjorde de
Genom att kolla hans utbetalning hos Skatteverket.Vid min senaste omprövning gjorde de
Kollar dem någonsin upp sambons inkomst?
Har ni 12200:- i hyra eller 6100/2? Tror det är där det kan spöka i uträkningen.
Tänk halva hyran + ~ 5000 + 6500 = belopp att behålla, allt utöver till KFM.
Har din fru bara 5000 i inkomster? Isf var det ju inte så konstig uträkning då förväntas ju du stå för större del av utgifterna.
Hej!
Fick inledande skuldsanering i januari och idag kom betalningsplanen. Ska betala 14901kr/mån i 3 år. Allt såg jätte bra ut förutom att en skuld inte fanns med i betalningsplanen. Tyvärr har jag missat att anmäla skulden och dem verkar ha missat mitt inledande. Handläggaren går inte att få tag på förrän på Onsdag. Vad händer nu? Antar att planen måste göras om? Finns det risk för avslag pga av detta?
Mvh Moa
Hej!
Fick inledande skuldsanering i januari och idag kom betalningsplanen. Ska betala 14901kr/mån i 3 år. Allt såg jätte bra ut förutom att en skuld inte fanns med i betalningsplanen. Tyvärr har jag missat att anmäla skulden och dem verkar ha missat mitt inledande. Handläggaren går inte att få tag på förrän på Onsdag. Vad händer nu? Antar att planen måste göras om? Finns det risk för avslag pga av detta?
Mvh Moa
6189 kr i hyra om jag ska vara exakt. Vi är gifta. Delar man det på två så blir det per skalle 3094,50 kr. Vi har gemensam ekonomi och bara ett konto med två tillhörande kort till. Just nu är hushållsekonomin enligt nedan
IN 33 000
UT 28 200
Bara lånen som jag ansökt om skuldsanering för kostar oss 10 500 i månaden.
Min handläggare ringt mig 14 februari med kompletterande frågor. Jag sände in ansökan 11 november. Hon skulle den 14 februari gå vidare med ansökan och handlägga den. Totalt har jag ansökt om skuldsanering på närmare 1 miljon och jag är 33 år. Exakt så är summan 977 738.
253 797
74 374
28 305
39 247
346 331
235 684
Ja, hon studerar till förskollärare och tar examen i januari 2022. Nu arbetar han extra ihop med min mamma. När hon är färdig så hamnar väl runt 31-32k brutto gissar jag på.
Ansökte om skuldsanering för 3 månader och 3 dagar sen, har inte hört något. Kommer dom meddela mig när dom tittar på mitt ärende?
Ansökte om skuldsanering för 3 månader och 3 dagar sen, har inte hört något. Kommer dom meddela mig när dom tittar på mitt ärende?