Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du fyller i uppgifter på kronofogdens hemsida så får du ju fram vad du får behålla som sambo och så kan du jämföra med vad man får behålla som ensamstående.
Blir bara snurrigare där, å massa skatter man inte vet. Vill bara beta ungefär, får ja betala mer el mindre hyra kimpenserar ju KF mer el mindre stålar till till dom. Får ja inte 5000 typ ändå för mina räkningar å min mat, ja äter väl inte mindre för ja har sambo å min mobil kostar väl lika osv. Skiljer det mkt, får ja bara 2000 över för ja har sambo istälket för 5000? Imget minimibelopp?

Blir bara snurrigare där, å massa skatter man inte vet. Vill bara beta ungefär, får ja betala mer el mindre hyra kimpenserar ju KF mer el mindre stålar till till dom. Får ja inte 5000 typ ändå för mina räkningar å min mat, ja äter väl inte mindre för ja har sambo å min mobil kostar väl lika osv. Skiljer det mkt, får ja bara 2000 över för ja har sambo istälket för 5000? Imget minimibelopp?

För 2021 är normalbeloppet:

• 5 016 kronor för en ensamstående vuxen
  • 8 287 kronor för sammanlevande makar eller sambor
  • 2 662 kronor för barn till och med 6 år
  • 3 064 kronor för barn 7 år eller äldre

Det där finns att hitta på kronofogdens hemsida. Saken är ju den att är man två som delar på hushållet så delar man ju även på vissa kostnader så därav får man ju inte lika mycket som om man är ensamstående och ska betala allt själv.

Min sambo har ju inte sanering, får v!i behålla 8000 istället för 5000 för att jag har sanering? :D Hur kam det vara så svårt för KF att skriva så man fattar? Vi har ett barn på 4 oxå. Alltså ca 11000 då.. Får ja 5500 då i verkligheten?

Min sambo har ju inte sanering, får v!i behålla 8000 istället för 5000 för att jag har sanering? :D Hur kam det vara så svårt för KF att skriva så man fattar? Vi har ett barn på 4 oxå. Alltså ca 11000 då.. Får ja 5500 då i verkligheten?
Tror dom även räknar på hur många procent av hushållets inkomst som du har. Säg 60%, då förväntas du betala 60% av hyran, maten etc och även få 60% av barnbidraget. Det var det stora som skillde sig för mig mot uträkningen på hemsidan då jag frågade min handläggare om det.
Betalar 2300 mindre med sanering mot vad uträkningen säger på hemsidan.

Ja å abbonnemg har man väl(flesta iaf) redan fr innan och dom stängs ju inte hoppas ja. Abbonnemang är väl det minsta problemet vod en ev samänering.
Ok, tjänar jag och min sambo exalt lika mkt med ett barn på 4år. Ungefär hur mkt får man totalt el per person att leva på i månaden? ( till mat, medicin, bensin, telefonräkning å liknande, försäkringar, kläder osv?)

Ja å abbonnemg har man väl(flesta iaf) redan fr innan och dom stängs ju inte hoppas ja. Abbonnemang är väl det minsta problemet vod en ev samänering.
Ok, tjänar jag och min sambo exalt lika mkt med ett barn på 4år. Ungefär hur mkt får man totalt el per person att leva på i månaden? ( till mat, medicin, bensin, telefonräkning å liknande, försäkringar, kläder osv?)

Individuellt men förbehållsbeloppet på kronofogdens hemsida är en bra fingervisning + buffert. Nu är visserligen min betalplan 0 under resterande tid av min sanering, men efter att min hyra är betald har jag 7600:- kvar. Vilket är vad som ska täcka mat, försäkringar, busskort, kläder o s v. Ska även tilläggas att jag har två barn under 6 år boendes hos mig på halvtid och är inte sambo med någon.

Kollar dem någonsin upp sambons inkomst?
I mitt fall har dom "kollat" genom att fråga mig både unde löneutmätningen och inför skulsaneringen (inledande samtal).
Men om det gjordes någon "riktig" koll till hennes arb.givare har vi aldrig fått reda på eller hört talas om.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp