Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Någon borde kunna svara på min fråga här. Väntetid på 3 mån har gått så nu har jag fått samtal och även kompletterat gällande min skuldsanering till min handläggare på KF. Hur lång tid brukar det ta sedan tills min handläggare har beslutat om inledande leller avslag? Ringer de och säger det eller får man bara brev hem?

Tack för svar Peach, Ny2018, Fkr och Kimsan72!

Håller med om att det borde vara så att om betalplanen är satt till 3 år så är det det som gäller. Men jag följer ditt råd Kimsan72 och bollar frågan med KF. Återkommer med vad dem säger :)
Hej!
Om du bollar med KF och får kloka svar vore det intressant med information. Har själv 3-årig betalplan och även om jag ska betala drygt ett år till, funderar jag en del över det du skriver.

Hej!
Om du bollar med KF och får kloka svar vore det intressant med information. Har själv 3-årig betalplan och även om jag ska betala drygt ett år till, funderar jag en del över det du skriver.
Får jag fråga vad orsaken till 3-årig betalplan är? Barn?

Precis, motiveringen går ut på att barn inte ska drabbas (ytterligare). Ofta har man ju redan levt en tid som skuldsatt
Förstår det och fantastiskt att det finns ett sådant barnperspektiv. Är det mer regel än undantag, tro? Vet inte själv om jag ska försöka få en vanlig skuldsanering med kortare betalplan eller om jag ska söka skuldsanering för företagare först. Gissar att man inte blir beviljad båda för att sedan få välja om jag kommer dit.

Förstår det och fantastiskt att det finns ett sådant barnperspektiv. Är det mer regel än undantag, tro? Vet inte själv om jag ska försöka få en vanlig skuldsanering med kortare betalplan eller om jag ska söka skuldsanering för företagare först. Gissar att man inte blir beviljad båda för att sedan få välja om jag kommer dit.

Det görs en prövning i varje enskilt fall. Har man varit skuldsatt tungt och länge kan det gå lättare

Som Lasseman skriver görs prövning i det enskilda fallet. Synnerliga skäl, lagstiftning och praxis utgör grund för beslut. Det är enligt min erfarenhet inget man direkt kan påverka, min handläggare och jag diskuterade aldrig betalplanens längd utan det var helt och hållet KF's beslut, kom till min kännedom först när förslaget kom på posten.

Hej alla glada , idag kom mitt förslag på betalplan , ringde och godkände direkt , kontentan blev 0 kr i 3 år , skuld på 1,3 miljoner å ingen inkomst. Känns ju jäkligt surt att man inte kan betala en krona men hur stora är oddsen att företagen motsätter sig nu ? Hur lång tid tog det innan ni fick erat faktiska beslut efter ni godkänt betalplan ... nu e det en nervös väntan ! Vill oxå tipsa om att lånestopp.se öppnat så man kan spärra sig för nya lån . Jag gjorde det direkt enbart för att det känns skönt i min själ för några lån kan jag ju inte ta ändå ❤️

Igår kom betalplanen. 1300 mer i månaden from April kontra inledande. Ok för mig för då har grabben börjat förskolan på heltid och jag får ut en heltidslön igen.
Inte blir man rik av försäkringskassan....
Ringt och godkänt idag, så nu är det bara vänta på laga kraft vilket hen trodde skulle ske senast i April, om inget kommer fram som är skäl för avslag eller komplettering, men det tror varken hen eller jag.

Såg dock att några spekulerade i huruvida man får kortare betalplan för att man har barn- i mitt fall blev det inte så. Femårig betalplan trots att jag har grabben på 1,5 år varannan vecka.
Bättre än alternativet för mig dock med tanke på att jag som bäst skulle varit skuldfri om 15 år annars, men det kändes lite som ett slag i magen med den högre summan och en plan på fem år..

Utöver det frågade jag om löneförhöjning, ponerade att jag skulle få en höjning om 3000 i månaden före skatt och hen tyckte att om så är fallet bör jag kontakta dem så dem får besluta om omprövning är aktuellt.
Däremot tillades att en sådan förhöjning år två eller uppåt förmodligen inte resulterar i omprövning men att det kan vara skäl för omprövning om man får den förhöjningen under första året av sin sanering.
Bättre fråga en gång för mycket kom vi överens om så jag kommer ringa och rådgöra så fort det blir förändring i min ekonomi, vilket håll det än blir åt.

Oerhört glad över att jag fått den här chansen att bli totalt skuldfri!
Nu gäller det dock att strypa alla onödiga utgifter så jag och sonen inte behöver gå på knäna vissa månader.

Allt gott!

Dessa 3-4000 mer man ska tjäna för omprövning är det inklusive traktamenten?

Om man är borta mycket i tjänsten, och har högre levnadskostnader pga av det, räknas traktamenten ändå in i dom 3000 extra? Ja jag vet bättre att ompröva och vara säker men tänkte kolla om någon vet om det även gäller traktamenten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp