Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Försökt ställa denna frågan tidigare i tråden, men det har nog fallit bort i flödet så jag provar igen.

När man som i vissa fall har 3 års betalplan, ska man ansöka om omprövning för t.ex. högre lön under de kvarstående 2 åren av saneringen fastän betalplanen är avklarad? Hittar ingen jättetydlig information om detta.
Det bör du göra för högre lön kan sticka borgenärena i ögonen om du inte omprövat.

Du har ju fått 3års plan av en särskild anledning. Då krävs det nog nått extraordinärt för att du helt plötsligt ska börja betala igen efter planen. Annars kan man ju helt enkelt sl skita i kortare plan.

Du har ju fått 3års plan av en särskild anledning. Då krävs det nog nått extraordinärt för att du helt plötsligt ska börja betala igen efter planen. Annars kan man ju helt enkelt sl skita i kortare plan.
Blir säkert ingen ändring men att ompröva är kanske ändå det bästa.

Så tänkte jag oxå. Man ska nog inte behöva betala igen OM planen är satt till tre år från början även om inkomsten skulle öka.
Det kan sticka i ögonen för borgenärerna bäst de vill - betalplanen slogs fast till tre år.
(Men) i sedvanlig ordning gör jag gällande att Skusan enkom är ett telefonsamtal bort, så varför inte bara stämma av frågan med dom?
Better safe - than sorry... liksom :)

Tack för svar Peach, Ny2018, Fkr och Kimsan72!

Håller med om att det borde vara så att om betalplanen är satt till 3 år så är det det som gäller. Men jag följer ditt råd Kimsan72 och bollar frågan med KF. Återkommer med vad dem säger :)

Tack för svar Peach, Ny2018, Fkr och Kimsan72!

Håller med om att det borde vara så att om betalplanen är satt till 3 år så är det det som gäller. Men jag följer ditt råd Kimsan72 och bollar frågan med KF. Återkommer med vad dem säger :)
Håller med och det var det jag antydde innan.
Ryggen fri är skönaste huvudkudden.

Hej. Jag önskar fråga angående omprövning av skuldsanering. Jag önskar fråga om de riktlinjer som jag förstått det som med 4000-5000kr är angett före eller efter skatt. Jag har under det gångna året haft ca 3800kr mer i månaden efter skatt. Detta har dock bara vara tillfälligt. Är så orolig hela tiden över detta och mår dåligt när jag hela tiden oroas över att min skuldsanering ska försvinna.

Kommer inte försvinna men kan förlängas. Men om din lön sjunker igen så har du ju inget att ompröva längre. Tror man ska tänka 4-5 innan skatt.

Kommer inte försvinna men kan förlängas. Men om din lön sjunker igen så har du ju inget att ompröva längre. Tror man ska tänka 4-5 innan skatt.

Jag har oxå tolkat det som efter skatt då det står att BETALNINGSUTRYMMET ska överstiga 4-5000kr/mån...

Om jag fick en höjning på 3800 efter skatt skulle jag nog ompröva, som det skrevs tidigare better safe then sorry.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp