Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har fått inledande skuldsanering och idag kom betalningsförslaget. Jag ska betala 2900kr i månaden, får behålla 1200kr i buffert och en betalningsplan på fyra år. Min totala skuld är på 750.000kr och under skuldsaneringen kommer jag betala totalt 95.000kr. Det känns som att jag behöver betala så lite? Är rädd för att alla borgenärer ska sätta sig på tvären...

Har fått inledande skuldsanering och idag kom betalningsförslaget. Jag ska betala 2900kr i månaden, får behålla 1200kr i buffert och en betalningsplan på fyra år. Min totala skuld är på 750.000kr och under skuldsaneringen kommer jag betala totalt 95.000kr. Det känns som att jag behöver betala så lite? Är rädd för att alla borgenärer ska sätta sig på tvären...

Hur stor andel man betalar har rätt lite med saken att göra, det är bara matematik..

Min totala skuld är nästan 600.000kr och jag skall betala mindre än 20.000 totalt enligt KFM förslag.
Första året 0kr í månaden, sedan ca 800kr i månaden i drygt 1.5 år och sista tiden 500kr i månaden ca.
Jag förstår din tanke och oro.
Misstänker själv att varenda borgenär för min del kommer neka till förslaget.
Jag får en buffert på 1000kr i månaden.

Min totala skuld är nästan 600.000kr och jag skall betala mindre än 20.000 totalt enligt KFM förslag.
Första året 0kr í månaden, sedan ca 800kr i månaden i drygt 1.5 år och sista tiden 500kr i månaden ca.
Jag förstår din tanke och oro.
Misstänker själv att varenda borgenär för min del kommer neka till förslaget.
Jag får en buffert på 1000kr i månaden.
Som redan sagts i tråden så spelar det ingen roll hur lite borgenärerna får.

Jag svarade på detta tidigare idag.

En sak som jag började undra över för några dagar sedan är om handläggaren på kronofogden brukar ta kontakt med ens budget- och skuldrådgivare i kommunen i samband med en ansökan om sanering?
Eller har dom ingen kontakt alls med varandra?

Om nån har tid å svara då "Skuldsaneringstråden" är så sjukt lång!

-Vad finns det för olika orsaker till att man inte blir beviljad skuldsaneing? Vad ökar/minskar chansen?
-Hur mkt betalar ni och får behålla varje månad i förhållande till lönen?
-Efter dessa 5 år, är man helt ren då direkt eller syns något negativt i UCn ytterligare 3 år?
Ni som genomgått en skuldsanering, var det lättare el tuffare än förväntat?

Snabbaste / bästa vägen till skuldsanering, gå via kommunen el direkt till Fogden?

Jag har varit skuldsatt upp till öronen så j*vla länge att ja tror 5 år inte är några problem att leva som en kyrkråtta, jag tror även att jag kommer ha mer pengar att leva på / mån under en sanering än ja har nu.

Taclsam för lite info, tar snart kontakt med skuldrådgivare efter alla satans röda dagar nu å då ja känner att allt börjar rasa samman övet mig... Kanske chansen är större i dessa Kina-virus tider att få sanering? Det har ju påverkat negativt då sambon fått sparken oxå

• Gilla
Reaktioner: Hmm

-Vad finns det för olika orsaker till att man inte blir beviljad skuldsaneing? Vad ökar/minskar chansen?
-Efter dessa 5 år, är man helt ren då direkt eller syns något negativt i UCn ytterligare 3 år?

Snabbaste / bästa vägen till skuldsanering, gå via kommunen el direkt till Fogden?

Jag har varit skuldsatt upp till öronen så j*vla länge att ja tror 5 år inte är några problem att leva som en kyrkråtta, jag tror även att jag kommer ha mer pengar att leva på / mån under en sanering än ja har nu.

Taclsam för lite info, tar snart kontakt med skuldrådgivare efter alla satans röda dagar nu å då ja känner att allt börjar rasa samman övet mig... Kanske chansen är större i dessa Kina-virus tider att få sanering? Det har ju påverkat negativt då sambon fått sparken oxå

jag har ej sanering själv men sett från tidigare inlägg på forumet att du gamblear en del. Utifrån skuldsaneringstråden och andra trådar är min uppfattning att det går snabbare/är lättare att bli beviljad skuldsanering om man kan visa på beteendeförändring dvs inte ta nya krediter (nya krediter kan ge avslag om de är för färska) och söka hjälp för eventuellt missbruksproblematik.

Hur mycket man får kvar (förbehållsbelopp) kan du få ganska bra uppfattning av via KFM's hemsida där du gör en kalkyl med alla dina faktiska levnadskostnader.
Stämmer ganska bra.

Är själv i början av skusan (6 månader totalt inkl inledande) efter mångårig löneutmätning så mina erfarenheter såhär långt är enbart positiva;
Exakt belopp varje månad (utom juni & december), ett tydligt och begripligt mål "i sikte", med mera och faktiskt lite mer i plånboken varje månad, har tom kunnat lägga undan lite pengar inför kommande födelsedagar osv...

Hur mycket man får kvar (förbehållsbelopp) kan du få ganska bra uppfattning av via KFM's hemsida där du gör en kalkyl med alla dina faktiska levnadskostnader.
Stämmer ganska bra.

Är själv i början av skusan (6 månader totalt inkl inledande) efter mångårig löneutmätning så mina erfarenheter såhär långt är enbart positiva;
Exakt belopp varje månad (utom juni & december), ett tydligt och begripligt mål "i sikte", med mera och faktiskt lite mer i plånboken varje månad, har tom kunnat lägga undan lite pengar inför kommande födelsedagar osv...
Måste man ha löneutmätning först innan man får el ens kan söka skuldsanering? Har inget som ens gått till inkasso än men känner ekonomin kollapsar nu snart. Låter annars jättebra det du säger. Skulle va underbart att ha ett mål i sikte, en fast summa att leva på samt att inte kunna ens ta mer lån och bara betala en stor summa varje månad till allt, gissar det dras automatiskt. Får man behålla hela lönen i juni och december?
Har väl ganska bra lön, nästan 500k / året, tänker att det är positivt att få beviljat då om man kan betala mer dessa 5 åren än en som inte har lön alls men kanske är tvärt om att man ska ha så dålig lön som möjligt? Är det en fast summa man betalar varje månad el ökar den %-uellt om man nån månad jobbar massa övertid och får säga 10000 kr extra? El får man behålla det man tjänar extra?

Å grattis förresten!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp