Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som har skuldsanering, hur har det gått för er?
Lever ni ett hyggligt liv även fast ni har sanering?

Förstår att det är tungt men de två betalningsfria månaderna måste ju hjälpa enormt att kunna bygga upp en liten buffert i alla fall?

Tänkte då jag satsar på att få skuldsanering och ser det som en befrielse då jag inte kommer känna stress över att leta lån och ständigt ha oro och sova dåligt.
Då jag levt på kanske 2-3000:- vissa månader i flera, flera år så känns 5002:- + peng för resor till och från jobb man ska få behålla om jag förstått det rätt som mycket pengar för mig jämfört med hur det varit innan.
Sen då plus dem betalningsfria månaderna.

Berätta gärna era historier ni som har skuldsanering hur ni levt.
Något man ska tänka extra på m.m som ni lärt er under tiden med skuldsanering?

Året före jag blev beviljad hade jag aldrig ett öre, absolut varje krona av lönen gick till lånen. Skönt att slippa orka sig över lån och jag sparar buffert och de betalningsfria månaderna. Min betalplan tar slut i höst och då hade jag tänkt spara hälften av det jag betalar per månad till kf. Nu när CSN verkar synas på uc så tror jag att jag kommer satsa betala av CSN fortare.

Mina 2 råd: hjälper vara van levautqb en spänn på fickan samt att jag släppte inget till kf utan trixade och fixade tills jag blev beviljad.

Lycka till, hoppas du blir beviljad. Själv har jag bara bra erfarenheter av kf, försäkringskassan däremot är en riktig banditmyndighet.

Året före jag blev beviljad hade jag aldrig ett öre, absolut varje krona av lönen gick till lånen. Skönt att slippa orka sig över lån och jag sparar buffert och de betalningsfria månaderna. Min betalplan tar slut i höst och då hade jag tänkt spara hälften av det jag betalar per månad till kf. Nu när CSN verkar synas på uc så tror jag att jag kommer satsa betala av CSN fortare.

Mina 2 råd: hjälper vara van levautqb en spänn på fickan samt att jag släppte inget till kf utan trixade och fixade tills jag blev beviljad.

Lycka till, hoppas du blir beviljad. Själv har jag bara bra erfarenheter av kf, försäkringskassan däremot är en riktig banditmyndighet.

Okej! Tack för svar.
Är det runt 5000kr man får behålla plus resekostnader till jobbet? Eller är det från person till person hur mycket man får behålla?

Jag har alltid trixat och fixat med lån fram och tillbaka, jag minns inte sist jag bara kunde slappna av en månad.
Har levt på det jag betalat in till kreditkortsföretagen och lån som jag sedan tagit ut igen för att få lite matpengar.
Men till slut gick det inte längre. När det dimper ner några större utgifter så sitter man rejält i skiten.

Jag släppte mina skulder för inte så länge sedan då min budget- och skuldrågivare rådde mig till det. För att ta nya lån för att klara månaden skjuter bara upp problemet.
Han sa att jag förmodligen inte skulle hinna få igång en löneutmätning innan inledande av skuldsanering påbörjas enligt hans erfarenheter. Så hoppas han vet vad han pratar om. :)
Men bara det gjorde att jag kände ett lugn inom mig när jag gick därifrån..

Tack så mycket!! Känns bra att kfm verkar vara vettiga att prata med. Försäkringskassan har jag aldrig behövt ha kontakt med som tur är då kanske.. =)

Okej! Tack för svar.
Är det runt 5000kr man får behålla plus resekostnader till jobbet? Eller är det från person till person hur mycket man får behålla?

Jag har alltid trixat och fixat med lån fram och tillbaka, jag minns inte sist jag bara kunde slappna av en månad.
Har levt på det jag betalat in till kreditkortsföretagen och lån som jag sedan tagit ut igen för att få lite matpengar.
Men till slut gick det inte längre. När det dimper ner några större utgifter så sitter man rejält i skiten.

Jag släppte mina skulder för inte så länge sedan då min budget- och skuldrågivare rådde mig till det. För att ta nya lån för att klara månaden skjuter bara upp problemet.
Han sa att jag förmodligen inte skulle hinna få igång en löneutmätning innan inledande av skuldsanering påbörjas enligt hans erfarenheter. Så hoppas han vet vad han pratar om. :)
Men bara det gjorde att jag kände ett lugn inom mig när jag gick därifrån..

Tack så mycket!! Känns bra att kfm verkar vara vettiga att prata med. Försäkringskassan har jag aldrig behövt ha kontakt med som tur är då kanske.. =)

Hur mycket man får behålla kan väl skilja sig om man har barn kontra inte samt om man är sambo kontra inte. Alla får ju också en summa som kallas buffert och den kan variera beroende på olika saker. Kostnad upp till högkostnadsskydd kan också finnas med i beloppet man får behålla.

Själv fick jag 900kr i buffert då jag är ensamstående (särbo) för att klara oförutsedda utgifter medans andra kanske får 500kr eller för den delen mer än mig.

Hej.

Ny í forumet, men läst massor innan registrering.

Jag fick min första KFM skuld samma år jag fyllde 18.
Nu är jag närmare 40 än 30.
Har fyra barn varav två utflugna.
Sökte skuldsanering í somras.
Fick beslut om inledande i november.
Förslag på betalningsplan kom í december.
Jag har godkänt den från mitt håll.
Men... De jag är skyldiga pengar till beräknas få 3.25% vardera beräknat på min nuvarande inkomst.

Känns som att rätt många kommer säga nej när de får se betalningsförslaget.

Är det ens någon idé att hoppas på att jag faktiskt kommer få skuldsanering?

Grattis till inledande ! Jag sitter oxå å väntar på min betalplan som jag gissar kommer vara liknande din .. jag tänker att det är ju bättre än inget alls ? Hoppas du får det godkänt

Hej.

Ny í forumet, men läst massor innan registrering.

Jag fick min första KFM skuld samma år jag fyllde 18.
Nu är jag närmare 40 än 30.
Har fyra barn varav två utflugna.
Sökte skuldsanering í somras.
Fick beslut om inledande i november.
Förslag på betalningsplan kom í december.
Jag har godkänt den från mitt håll.
Men... De jag är skyldiga pengar till beräknas få 3.25% vardera beräknat på min nuvarande inkomst.

Känns som att rätt många kommer säga nej när de får se betalningsförslaget.

Är det ens någon idé att hoppas på att jag faktiskt kommer få skuldsanering?
Om du har fått en betalplan från kfm så anser de att du är kvalificerad att få en skuldsanering. Det är väldigt sällan ett icke godkännande av borgenärena blir det som avgör hos tingsrätten där det hamnar om någon motsätter sig.
Om inget nytt kommer fram så är du i princip säker.
Borgenärena kan inte motsätta sig med motiveringen att de får för lite pengar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp