Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla
Har en fråga...
Jag har fått skuldsanering i juni förra år
Nu har jag blivit uppsagd, jobbar nästa vecka och är arbetslös från 18 jan
Ska ringa in imorgon och begära omprövning..
Har betalat 2400 under denna tiden men vet någon hur det blir när man har a-kassa?
Sänker dom summan?

Dum fråga kanske men visst avslutas alla krediter man har när en sanering är över? Dvs om nu inte kreditgivaren avslutar dom själva så behöver man inte själv avsluta dom?

Hej!

Jag har satt mig i en riktigt dålig sits. Jag har ca 1 år kvar på min skuldsanering men det finns en stor risk att jag kommer att bli dömd till ett bötesbelopp på ca 200 000kr. Har någon erfarenhet vad som händer med min sanering då ? Kommer ju inte kunna betala dom 200 000 och som jag förstår det går en sådan skuld direkt till kfm

Hej!

Jag har satt mig i en riktigt dålig sits. Jag har ca 1 år kvar på min skuldsanering men det finns en stor risk att jag kommer att bli dömd till ett bötesbelopp på ca 200 000kr. Har någon erfarenhet vad som händer med min sanering då ? Kommer ju inte kunna betala dom 200 000 och som jag förstår det går en sådan skuld direkt till kfm
Vilken mardröm.
Det lär bli svårt att betala skuldsanering och löneutmätning samtidigt.
Vad hände ?

Vilken mardröm.
Det lär bli svårt att betala skuldsanering och löneutmätning samtidigt.
Vad hände ?

Gammalt ärende som skedde innan jag fick saneringen men pga rättsystemet så har det tagit drygt 4 år innan det ens kommit till rätten

Hej!

200000 i böter måste vara sällsynt, bra lön krävs för de dagsbotssummorna.
Enklaste är att du betalar böterna förstås. Är händelsen från innan datum för inledande skulle det möjligen kunna vara så att böterna ingår i skuldsaneringen men är prekluderade (tror jag det heter)

I värsta fall så åker du på löneutmätning och din skuldsanering upphävs då du inte kan sköta de betalningarna och då får du tillbaka alla skulder som skulle saneras bort

200000 i böter måste vara sällsynt, bra lön krävs för de dagsbotssummorna.
Enklaste är att du betalar böterna förstås. Är händelsen från innan datum för inledande skulle det möjligen kunna vara så att böterna ingår i skuldsaneringen men är prekluderade (tror jag det heter)

I värsta fall så åker du på löneutmätning och din skuldsanering upphävs då du inte kan sköta de betalningarna och då får du tillbaka alla skulder som skulle saneras bort
Okej! Ponera att man skulle ha någon extrem tur att någon vän eller släkting kan betala dem 200 000. Påverkar det skuldsaneringen alls? Tänker att det kan ju värka märkligt hur någon som har skuldsanering helt plötsligt kan betala 200 000 för något

Är det verkligen böter eller är det skadestånd till privatperson/företag?
Skyhögt för att vara böter tycker jag.

Osäker på om skadestånd direkt går till KF eller om målsägande själv får ta det dit.

Är det verkligen böter eller är det skadestånd till privatperson/företag?
Skyhögt för att vara böter tycker jag.

Osäker på om skadestånd direkt går till KF eller om målsägande själv får ta det dit.
Det är jag som uttrycker mig felaktigt. Skadestånd till privat/företag är det. Så alltså inte böter

Okej! Ponera att man skulle ha någon extrem tur att någon vän eller släkting kan betala dem 200 000. Påverkar det skuldsaneringen alls? Tänker att det kan ju värka märkligt hur någon som har skuldsanering helt plötsligt kan betala 200 000 för något

Det är om någon borgenär skulle få nys om det och ompröva i så fall. Kfm gör inget

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp