Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fick inledande första veckan i juli sen dröjde det till sista veckan i augusti innan jag fick hem förslaget och godkände det direkt då.
Sen har jag gått och väntat, i mitten på november ringde jag min handläggare för att höra hur det går och de sa att allt ser bra ut. Ingen har sats sig emot men de väntade på en sista borgenär. Så tror de drog ut lite på tiden för enligt mina beräkningar skulle allt varit klart i slutet på oktober..
Hoppas du får svar snart, det är en hemsk väntan ♥️
Okej, det var en lång väntan för dig från godkännande till slutgiltigt beslut. Undrar varför det tar så lång tid innan beslut när borgenärerna inte sätter sig emot, menar då var det egentligen redan klart. Skönt att du rodde detta i hamn och att väntan nu är över, grattis och lycka till med din sanering. Nu kan du se ett ljus i tunneln och få ett avslut på eländet! ❤️
Tack, får hoppas det inte dröjer allt för länge men skulle tippa på att jag får besked nästa år då.

Jag fick inledande första veckan i juli sen dröjde det till sista veckan i augusti innan jag fick hem förslaget och godkände det direkt då.
Sen har jag gått och väntat, i mitten på november ringde jag min handläggare för att höra hur det går och de sa att allt ser bra ut. Ingen har sats sig emot men de väntade på en sista borgenär. Så tror de drog ut lite på tiden för enligt mina beräkningar skulle allt varit klart i slutet på oktober..
Hoppas du får svar snart, det är en hemsk väntan ♥️
Grattis!!
Det där i stort sett kopia på min resa! :)
Väntan var snudd på magsårsframkallande...
Men nu är vi där, December är frimånad så i Januari börjar en ny fas på väg mot ett någorlunda normalt liv!
All lycka till!

Hittade äntligen mitt namn idag för beviljad skuldsanering Gått och väntat sen början på juli hur allt ska bli. Fick avslag på första ansökan jag skicka in i början på februari men gjorde om och gjorde rätt

Stort grattis till dig men se till att betala och spara åtminstone till 1 månad ifall det händer ngt ...
som jag läser nu senaste 10 sidor det är många som har missat betala1 eller 2 mnd ..missförstå mig inte negativt för vi väntar också på beslut men man vet inte anledningarna till uteblivna avbetalningar
och ännu en gång Stort Grattis till dig och alla som väntar lycka till.

Ställde tidigare idag en fråga men hann få svar av min handläggare (som dubbelkollade med en jurist på KFM) innan någon på forumet svarade så jag tog bort frågan, tänkte dock informera om svaret då jag själv sökt utan att hitta något rakt svar varken via google eller på forumet.

Jag kommer få ut pengar på en försäkring då jag råkade ut för en grov misshandel och fick men för livet. Det är flera år sen det hände men nu kommer tydligen sista utbetalningen. Min fråga var då om detta kan ha nån inverkan på sanering/inledande och svaret är Nej. Så länge försäkringsersättningen inte gäller förlorad arbetsinkomst utan kvarvarande men såsom medicinsk invaliditet i mitt fall eller annan slags sveda och värk tar inte KFM dom pengarna.
Däremot råder jag alltid till att prata med handläggaren om det, ju mer transparens ni har i er kontakt desto bättre. Det tyckte även min handläggare var en bra inställning.

Säg gärna till om nåt blev luddigt. Är oerhört trött och påväg i säng. Ha en fin kväll!

Sökord: Försäkringsersättning, skuldsanering, utmätning, försäkringspengar, försäkringsbolag, ersättning, kronofogden

Någon som omprövat sin skuldsanering mer än en gång? Tänkte ompröva en andra gång och loggade in i e-tjänsten. Där kom det upp mitt originalbeslut och en fråga om det är det beslutet jag vill ompröva. Men jag har ju redan omprövat och fått en ny betalplan och det är ju den jag vill ompröva. Nåväl, jag valde den ändå och sedan fick jag välja orsak och fylla i lite info. Jag fick bla frågor om jag har någon inneboende och det har jag ju sedan 1 dec eftersom min vuxna son utan inkomst var tvungen att flytta hem. Ångrar att jag funderade på omprövning för nu blir det väl mer att betala istället.?Behövde inte fylla i alla uppgifter om inkomst och utgift etc bara det som hade ändrats och bara i en ruta för text där man skulle beskriva ändringen och när den inträffade. Det handlar om att maken blivit uppsagd pga konkurs och att han inte får ut något från a-kassan innan de börjar handlägga hans ärende. Får väl vänta och se vad som händer.

Senast ändrad:
Du kan maila orsaken .
Varför? Jag fick ju upp rutor att fylla i orsak, men inget om att fylla i siffrorna för inkomster och utgifter mm. Så jag vet inte om de räknar med de siffror som var från början eller de jag skickade in på första omprövningen. Men jag utgår ifrån att de kommer att höra av sig. Det som blir dumt och till min nackdel är ju att sonen flyttade hit. Klarar ju inte av månadsbeloppet som det ser ut nu och än mindre om de väljer att öka på det med tex 3000 för att sonen bor här.

Varför? Jag fick ju upp rutor att fylla i orsak, men inget om att fylla i siffrorna för inkomster och utgifter mm. Så jag vet inte om de räknar med de siffror som var från början eller de jag skickade in på första omprövningen. Men jag utgår ifrån att de kommer att höra av sig. Det som blir dumt och till min nackdel är ju att sonen flyttade hit. Klarar ju inte av månadsbeloppet som det ser ut nu och än mindre om de väljer att öka på det med tex 3000 för att sonen bor här.

Hör av dig till din handläggare och förklara läget.
En i min närhet hade "gamla" saneringen och ett av hens barn var hemmaboende i vuxen ålder utan någon inkomst under en period, om jag inte missminner hade KFM överseende med det under en period åtminstone. Sen ansåg dem att det var upp till hens barn att ordna en inkomst och bidra till hushållet vilket så gjordes.

Har beviljad skuldsanering sedan någon månad tillbaka. Nu börjar det ramla in massa kreditupplysningar, är det normalt? Varför tar dom kreditupplysning nu? Den är redan beviljad och vunnit laga kraft osv.

Har beviljad skuldsanering sedan någon månad tillbaka. Nu börjar det ramla in massa kreditupplysningar, är det normalt? Varför tar dom kreditupplysning nu? Den är redan beviljad och vunnit laga kraft osv.
De vill väl förvissa sig om att det som man skrivit i ansökan stämmer. De kan ju begära omprövning under alla fem åren.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp