Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hör av dig till din handläggare och förklara läget.
En i min närhet hade "gamla" saneringen och ett av hens barn var hemmaboende i vuxen ålder utan någon inkomst under en period, om jag inte missminner hade KFM överseende med det under en period åtminstone. Sen ansåg dem att det var upp till hens barn att ordna en inkomst och bidra till hushållet vilket så gjordes.
Jo, jag tänker att de får höra av sig. Jag har ju ingen ”min handläggare” innan de har påbörjat ärendet. Har ju bara tre månader kvar efter dec inbetalningen.

Jo, jag tänker att de får höra av sig. Jag har ju ingen ”min handläggare” innan de har påbörjat ärendet. Har ju bara tre månader kvar efter dec inbetalningen.
Ahaa, jag trodde i min enfald att man har samma handläggare som godkänner ens sanering genom hela saneringen. Men hur gör man då vid frågor? Ringer man till KFM's växel?

Ahaa, jag trodde i min enfald att man har samma handläggare som godkänner ens sanering genom hela saneringen. Men hur gör man då vid frågor? Ringer man till KFM's växel?

Kundservice löser det mesta

Någon som omprövat sin skuldsanering mer än en gång? Tänkte ompröva en andra gång och loggade in i e-tjänsten. Där kom det upp mitt originalbeslut och en fråga om det är det beslutet jag vill ompröva. Men jag har ju redan omprövat och fått en ny betalplan och det är ju den jag vill ompröva. Nåväl, jag valde den ändå och sedan fick jag välja orsak och fylla i lite info. Jag fick bla frågor om jag har någon inneboende och det har jag ju sedan 1 dec eftersom min vuxna son utan inkomst var tvungen att flytta hem. Ångrar att jag funderade på omprövning för nu blir det väl mer att betala istället.?Behövde inte fylla i alla uppgifter om inkomst och utgift etc bara det som hade ändrats och bara i en ruta för text där man skulle beskriva ändringen och när den inträffade. Det handlar om att maken blivit uppsagd pga konkurs och att han inte får ut något från a-kassan innan de börjar handlägga hans ärende. Får väl vänta och se vad som händer.
Hej.
Jag har precis skickat in en andra omprövning sen sept i år. Minskad inkomst och nu ökad inkomst.

Hur snabbt görs ny betalningsplan? Pratar vi vecka, månad eller månader?
När jag gjorde det sist- tog ca 2 månader- väntan på handläggare, nytt förslag t mig och fordringsägare. I mitt fall svarade ingen.
Under tiden betalade jag inget då min inkomst understeg beslutet från början. Väntan på a-kassa... I väntans tider då dök det upp lite mer inkomst i form av tim vik. Jag ska i januari betala för de månader jag inte kunde betala ( ingår i nya förslaget).
Fr jan måste jag lägga undan, gäller ca 4700 brutto/mån. Lär ju ta 2 mån till nytt beslut.
Min erfarenhet "so far" med KF o handläggare är bra. Jag är helt transparent. Är ute i god tid. Hellre förekomma än förekommas.

Jag kommer att få 3500kr extra för att jag kommer hoppa in under min semester nästa måndag och min flickvän kommer att hoppa in på sitt gamla jobb och täcka upp ett par dagar under december.

Jag ska inte begära omprovning såvida det inte är några större summor / planeras pågå över en längre tid väll som jag förstått det. Eller? Hur gör man om man får tillbaka på skatten eller bonusar?

Min flickan studerar och jobbar inte vid sidan av men vill jobba under sommaren. Ska jag begära omprövning under den tiden? Snurrigt..

Jag kommer att få 3500kr extra för att jag kommer hoppa in under min semester nästa måndag och min flickvän kommer att hoppa in på sitt gamla jobb och täcka upp ett par dagar under december.

Jag ska inte begära omprovning såvida det inte är några större summor / planeras pågå över en längre tid väll som jag förstått det. Eller? Hur gör man om man får tillbaka på skatten eller bonusar?

Min flickan studerar och jobbar inte vid sidan av men vill jobba under sommaren. Ska jag begära omprövning under den tiden? Snurrigt..
Nej, det verkar ju inte vara någon varaktig ökning av din betalförmåga med 4000 kr eller mer per månad.

Nej, det verkar ju inte vara någon varaktig ökning av din betalförmåga med 4000 kr eller mer per månad.
Så har jag tolkat det också. Fick också reda på att vi får en bonus på 10.000-15.000 precis. Detta är alltså ingenting som jag ska begära omprövning för? 4000kr per månad är ju cirka 50.000 totalt. Jag betalar hellre in och har ryggen fri men givetvis trevligt om man fått behålla - är så osäker att göra fel och få skuldsanering upphävd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp