Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej,

Ber om ursäkt om dessa frågor redan diskuterats i denna tråd.
Har försökt söka mig till svar med inte funnit några.
Tråden är lååååång. :D

Jag valde då min situation blev ohållbar och höll på att äta upp mig, att släppa några räkningar i november.
Men jag har sedan tidigare sökt om skuldsanering, till trots att jag inte har något ärende hos vare sig inkassobolag eller Kfm.
Fick förra veckan inledande.
Detta i samma veva som mina skulder "upptäcktes" som obetalda hos mina borgenärer.

I fredags började telefonen ringa. Dock bara ett par gånger.
Idag har det ringt en gång.

Jag säger på min telefonsvarare (har alltid gjort) att jag svarar inte på okända nummer och ber dem tala in ett meddelande eller skicka sms så ringer jag upp.
Dessa nummer har inte pratat in meddelande eller skrivit sms. :facejoy:
Men vid sökning på nummer så förstår jag vilka de är.

Min eller mina frågor är:
När får de reda på att jag har en inledande skuldsanering?
Ska jag ringa och berätta detta för dem?
Eller, vad ska jag svara när de ringer?

Jag har ännu inte fått en enda påminnelse, varken via Kivra eller i brevlådan.

Är det för tidigt för dem att förstå att det inte är någon ide att ringa mig?

Eller hur ska jag tänka.

Tankarna far hela tiden. Känner mig som en kriminell som stjäl, iom att jag inte betalat på vissa av mina lån.......

Hej,

Ber om ursäkt om dessa frågor redan diskuterats i denna tråd.
Har försökt söka mig till svar med inte funnit några.
Tråden är lååååång. :D

Jag valde då min situation blev ohållbar och höll på att äta upp mig, att släppa några räkningar i november.
Men jag har sedan tidigare sökt om skuldsanering, till trots att jag inte har något ärende hos vare sig inkassobolag eller Kfm.
Fick förra veckan inledande.
Detta i samma veva som mina skulder "upptäcktes" som obetalda hos mina borgenärer.

I fredags började telefonen ringa. Dock bara ett par gånger.
Idag har det ringt en gång.

Jag säger på min telefonsvarare (har alltid gjort) att jag svarar inte på okända nummer och ber dem tala in ett meddelande eller skicka sms så ringer jag upp.
Dessa nummer har inte pratat in meddelande eller skrivit sms. :facejoy:
Men vid sökning på nummer så förstår jag vilka de är.

Min eller mina frågor är:
När får de reda på att jag har en inledande skuldsanering?
Ska jag ringa och berätta detta för dem?
Eller, vad ska jag svara när de ringer?

Jag har ännu inte fått en enda påminnelse, varken via Kivra eller i brevlådan.

Är det för tidigt för dem att förstå att det inte är någon ide att ringa mig?

Eller hur ska jag tänka.

Tankarna far hela tiden. Känner mig som en kriminell som stjäl, iom att jag inte betalat på vissa av mina lån.......
När du får inledande står det i poit där alla kan läsa :)

Efter alla år av klanterier och misslyckanden så är man rätt pessimistisk och vill liksom inte tro att det någon gång kommer ljusna, trots att jag har skuldsanering. Det är 2,5 år kvar tills den är avslutad, ett halvår kvar på betalningsplanen. Sitter och tänker på hur skönt det kommer bli med ett helt rent register, som att bli pånyttfödd. Men då oroar jag mig

ÄR DET SÄKERT ATT REGISTRET ÄR HELT RENT EFTER DE 5 ÅREN???

Finns det ingenstans man kan se någon historik kring skulder, sanering mm ? Underskott på UC, försvinner det? Det här "tidigare skuld hos kfm" på en UC, kommer det vara tomt det också?
Kan banker på något sätt gå in och se att man haft skuldsanering tidigare? Kan någon öht se det när det är klart?
Och anledningen till att jag frågar om banker är inte för att jag ska springa och ta en massa lån, däremot vill ha bankkontakt pga investeringar (wow liksom!) och husköp! Men är rädd att bli nobbad pga "vi kan se att du har haft skuldsanering".

Får man verkligen en till helt ren chans liksom? Det är för bra för att va sant.

Efter alla år av klanterier och misslyckanden så är man rätt pessimistisk och vill liksom inte tro att det någon gång kommer ljusna, trots att jag har skuldsanering. Det är 2,5 år kvar tills den är avslutad, ett halvår kvar på betalningsplanen. Sitter och tänker på hur skönt det kommer bli med ett helt rent register, som att bli pånyttfödd. Men då oroar jag mig

ÄR DET SÄKERT ATT REGISTRET ÄR HELT RENT EFTER DE 5 ÅREN???

Finns det ingenstans man kan se någon historik kring skulder, sanering mm ? Underskott på UC, försvinner det? Det här "tidigare skuld hos kfm" på en UC, kommer det vara tomt det också?
Kan banker på något sätt gå in och se att man haft skuldsanering tidigare? Kan någon öht se det när det är klart?
Och anledningen till att jag frågar om banker är inte för att jag ska springa och ta en massa lån, däremot vill ha bankkontakt pga investeringar (wow liksom!) och husköp! Men är rädd att bli nobbad pga "vi kan se att du har haft skuldsanering".

Får man verkligen en till helt ren chans liksom? Det är för bra för att va sant.

Under ganska lång tid får man veta om man ringer kfm och frågar.
Underskottet påverkas inte av om en skuldsanering är klar eller inte.
Den syns inte på upplysning efter de 5 åren så länge inte någon klantar sig och råkar skicka in skuld för verkställighet förstås.

Jahapp då fick man avslag på skuldsanering efter att jag fick inledande i november då de anser att jag kan betala inom överskådlig tid. Har nu suttit och räknat och räknat. Ringt till samtliga inkassobolag och nu lyckats dra tillbaka samtliga från kronofogden för en inte så stor summa, förutom Lowell som inte går att komma fram till. Har fått ganska ok betalningsplaner och hoppas nu även på att lyckas med Lowell så jag slipper utmätning.

Jahapp då fick man avslag på skuldsanering efter att jag fick inledande i november då de anser att jag kan betala inom överskådlig tid. Har nu suttit och räknat och räknat. Ringt till samtliga inkassobolag och nu lyckats dra tillbaka samtliga från kronofogden för en inte så stor summa, förutom Lowell som inte går att komma fram till. Har fått ganska ok betalningsplaner och hoppas nu även på att lyckas med Lowell så jag slipper utmätning.

Hur stora skulder har du?

Mycket bra jobbat att ta tag i allt på en gång istället för att deppa ihop! Heja dig! :tummen:

Då gick det ändå ganska fort efter inledande

Hur stora skulder har du?

Mycket bra jobbat att ta tag i allt på en gång istället för att deppa ihop! Heja dig! :tummen:

685.000 i morse, nu 489.000 efter lite förhandlingar, inte klar än. Fattar inte varför jag inte testade detta innan. Får se hur det går med Lowell. Har fått avbetalningar som gör att jag ska testa snöbollsmetoden. Hänger på vad Lowell ger mig, samt vilken summa de vill ha för återkallande. Övriga ville ha mellan 1000 - 1500. Några ville inte ha något alls till min förvåning så länge jag påbörjar avbetalning i december.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp