Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
42 år, sambo, två tonåringar hemma, inga tillgångar alls. Fast jobb.
Stort tack för svar!

Men åhfan... Jag är 30, ensamstående och har som skrivet ett litet barn på 1,5 år varannan vecka...
Jisses vad nojig jag blev nu att jag kommer få avslag...

Beklagar att du fick avslag men håller tummarna för bra betalplaner så du går runt varje månad ändå!

Får man fråga hur gammal du är och om du har barn? Sambo/gift? Något av värde i form av tillgångar?
Undrar då jag själv fått inledande och enligt handläggaren var det på gärsgårn att jag skulle få det pga min ålder... En del som spelade in att jag ändå fick inledande är att jag har en liten varannan vecka....
Oerhört tacksam för svar då jag nu blev sjukligt nervös över att få avslag trots inledande... :(

Hur stora skulder gäller det?

Beklagar att du fick avslag men håller tummarna för bra betalplaner så du går runt varje månad ändå!

Får man fråga hur gammal du är och om du har barn? Sambo/gift? Något av värde i form av tillgångar?
Undrar då jag själv fått inledande och enligt handläggaren var det på gärsgårn att jag skulle få det pga min ålder... En del som spelade in att jag ändå fick inledande är att jag har en liten varannan vecka....
Oerhört tacksam för svar då jag nu blev sjukligt nervös över att få avslag trots inledande... :(

Tycker det låter lite konstigt att åldern ska ha så stor betydelse. Vad jobbar du med och vad har du för inkomst?

Tycker det låter lite konstigt att åldern ska ha så stor betydelse. Vad jobbar du med och vad har du för inkomst?

Nja, yngre personer beviljas betydligt mer sällan

Är projektansvarig med ca. 34.000 brutto.

Nja, yngre personer beviljas betydligt mer sällan
Jag har förstått det så med, samtidigt ser jag varje dag personer som är lika gamla men även yngre än mig som fått beslut om sanering via POIT. Därför känner jag lite att hoppet inte är helt ute för mig...

Är projektansvarig med ca. 34.000 brutto.

Jag har förstått det så med, samtidigt ser jag varje dag personer som är lika gamla men även yngre än mig som fått beslut om sanering via POIT. Därför känner jag lite att hoppet inte är helt ute för mig...

Okej. Själv var jag 34 när jag blev beviljad.

Ok, inte så stor skillnad egentligen. Får jag fråga hur din situation såg ut med skulder? Sambo/äktenskap? Barn? Inkomst?

Inga barn. Jag bor själv men har en särbo. Skulder på över 700000. Dock betydligt lägre lön, får ut ungefär 21000 efter skatt.

Är det tre veckor från borgenärena blivit delgivna dom kan komma med invändning eller är det från dagen handläggaren skickar ut det?

Har gått över tre veckor sedan jag godkände betalplanen och vet att samtliga borgenärer har blivit delgiven förutom en och inga invändningar hittills.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp