Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Personen i fråga undrar om du vill få personen att verka som en dålig person?
Köper det, jag är inte ens vatten värd.
Men mina/våra katter gör jag allt i min makt för att de inte ska påverkas av att deras Matte är en dålig person.

Tack för att du gjorde min lördagskväll så fin!

En, ja varsågod, det var så lite. Kul att man kunde glädja någon.

Jag är nyfiken då återfallsrisken är så hög för spelmissbrukare.

är det möjligt att få igenom flera skuldsaneringar? Menar alltså först en. Det går 4-5 år eller vad det nu tar och sedan tar man ett återfall och sedan en till?

måste ju hända några tyvärr att de tar återfall även efter en sanering...

aldrig läst någon som fått beviljat för samma anledning, sett flera fall både genom spelmissbruk samt konsumtion.

Men har fel på mycket idag, även de som tror sig ja bra ekonomi men köpt lägenheter på vansinniga priser, kommer försvara dessa förmodligen när de faller samman eftersom tillhör större del av ekonomin.

Men dom är lika oansvariga som någon av oss här med stöd av centralbanker istället men dom är fattiga även om deras lägenhet är ”värd” 4 miljoner, finns ingen substans på värdet, varken ur inflation eller löneutveckling.

Köpt senaste åren så har du många% förluster ifall du behöver sälja .

Svårt att se att jag har ett jobb framöver, varenda företag lever på bidrag idag för att hålla anställda

Hej. Det är så att jag och min sambo har inledande skuldsanering sedan i okt.
Då vår dotter har diabetes typ 1 och vi får 1/2 omvårdnadsbidrag för just detta av FK på ca 1700 kr var i månaden efter skatt.
Har precis fått till mig att via vårat försäkringsbolag är vi berättigade ytterligare omvårdnadsbidrag av dom på samma summa fast skattefritt, då vi missat detta har vi gått utan i ca 19 månader (sedan beviljat omvårdnadsbidrag) och kommer antagligen att få ut detta retroaktivt.
Detta handlar om mycket pengar men det är ju till för dottern och som kommer att åka in på hennes konto.
Jag har mailat vår handläggare och meddelat detta men finns risken att vi får avslag när vi får in denna summan, då vårat andra omvårdnadsbidrag räknas in som inkomst. Det är ju ändå pengar som ska gå till vår dotter pga hennes sjukdom.
Rörigt kanske men nån som vet/har varit med om samma?

Hej. Det är så att jag och min sambo har inledande skuldsanering sedan i okt.
Då vår dotter har diabetes typ 1 och vi får 1/2 omvårdnadsbidrag för just detta av FK på ca 1700 kr var i månaden efter skatt.
Har precis fått till mig att via vårat försäkringsbolag är vi berättigade ytterligare omvårdnadsbidrag av dom på samma summa fast skattefritt, då vi missat detta har vi gått utan i ca 19 månader (sedan beviljat omvårdnadsbidrag) och kommer antagligen att få ut detta retroaktivt.
Detta handlar om mycket pengar men det är ju till för dottern och som kommer att åka in på hennes konto.
Jag har mailat vår handläggare och meddelat detta men finns risken att vi får avslag när vi får in denna summan, då vårat andra omvårdnadsbidrag räknas in som inkomst. Det är ju ändå pengar som ska gå till vår dotter pga hennes sjukdom.
Rörigt kanske men nån som vet/har varit med om samma?

Avslag tror jag inte men ni kan räkna med att det är pengar ni får betala in i skuldsaneringen

Frågar igen,

är det någon som fått avslag efter att man kommit så långt som att man fått skuldsaneringsförslag som man godkänt?

Tre veckor har lånegivarna på sig att svara, men processen kunde ta flera månader innan slutgiltigt besked sa min handläggare. Varför? Dom har väl utrett klart från det att dom gav mig inledande?

Frågar igen,

är det någon som fått avslag efter att man kommit så långt som att man fått skuldsaneringsförslag som man godkänt?

Tre veckor har lånegivarna på sig att svara, men processen kunde ta flera månader innan slutgiltigt besked sa min handläggare. Varför? Dom har väl utrett klart från det att dom gav mig inledande?

Det händer absolut men de flesta avslagen kommer innan inledande.
Inledandebeslutet är mer en preliminär bedömning, mer fakta kan komma in sedan.

Dom har 3 veckor på sig från att dom blir delgiven förslaget, låter dom bli att skicka in delgivning tar det längre tid, särskilt om det är utländska borgenärer så man måste sysselsätta ambassader med delgivning.
Sen ska man ha klart att handläggaren har fler än ditt ärende att hantera, vilket innebär att det kan vara andra ärenden som ska göras klart innan ditt kommer först i kön även om allt är klart.

Jag är nyfiken då återfallsrisken är så hög för spelmissbrukare.

är det möjligt att få igenom flera skuldsaneringar? Menar alltså först en. Det går 4-5 år eller vad det nu tar och sedan tar man ett återfall och sedan en till?

måste ju hända några tyvärr att de tar återfall även efter en sanering...

Jag har själv haft en nära släkting som fick skuldsanering på 90-talet efter många års alkoholmissbruk.
Han fortsatte dock supa, tror återfallet kom bara några månader in på saneringen.
Han fick hjälp av familjen att söka igen när han gått på behandling, men blev konsekvent nekad.

Jag har själv haft en nära släkting som fick skuldsanering på 90-talet efter många års alkoholmissbruk.
Han fortsatte dock supa, tror återfallet kom bara några månader in på saneringen.
Han fick hjälp av familjen att söka igen när han gått på behandling, men blev konsekvent nekad.
Nya lagen har öppnat möjligheten att få skuldsanering mer än en gång.

Fick just veta att jag i årets lönerevision kommer att få ett påslag på 5000 kr/ månad plus det vanliga påslaget som ligger runt 2%. Börjar utbetalas i april, retroaktivt för jan-mars.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp