- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 72
WOOOHOOOO! Beslut om skuldsanering!! ÄNTLIGEN.
Ja det skulle jag kunna göra men har så svårt att formulera mig när jag skriver. Hur har det gått för dig och din sambo förresten?
WOOOHOOOO! Beslut om skuldsanering!! ÄNTLIGEN.
Ja det skulle jag kunna göra men har så svårt att formulera mig när jag skriver. Hur har det gått för dig och din sambo förresten?
Cirka 1.2milj, släppte för ca 2 år sen. Sökt en gång innan men fick avslag pga för nya skulder. Spelmissbruk i grunden som jag satte stopp för samtidigt som jag tog mitt sista lån. Inledande i Juni, fick mitt förslag i Sept/Okt. Inga invändningar från långivarna vid förslag.grattis!
Vad hade du för förutsättningar?
Skulder, inkomster osv.
Skriv bara att du undrar om något beslut tagits i ditt ärende ännuJa det skulle jag kunna göra men har så svårt att formulera mig när jag skriver. Hur har det gått för dig och din sambo förresten?

Det låter bra.Fick mitt förslag igår och jag är nöjd med det.
Det är räknat på fyra år så är det ingen som motsätter sig och strular nu så kan jag betala min sista gång på skulderna om tre år och nio månader.. känns sjukt bra!
En fråga dock jag glömde ställa till handläggaren, jag ska betala tre olika belopp under åren, sjunker med ca 300kr varje nyår. Är det normalt? Trodde det skulle vara tvärtom med tanke på lönerevisioner.
Total skuld mellan 1.5 -1.6M, varje borgenär får 21% av skulden och en buffert på 1200 med motivering att vi har tre barn.
Avslag igen för tredje gången. Samma skäl som innan. Det är ju kört det här.