Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet inte hur det är att söka utan en budget och skuldrådgivare. Men jag samlade ihop de som jag hade skulder till och skrev ner på ett papper och gav det till min budget och skuldrådgivare och hon fyllde i blanketten och skickade in. Har man bra koll på vilka skulder man har så går det nog bra att söka utan en budgetrådgivare. Men jag har läst någonstans att det ska vara en fördel att använda sig av en budgetrådgivare när man söker skuldsanering men jag fick avslag trots hjälp från s-och budgetrådgivare så jag vet inte hur mycket det väger in.
Har oxå trott att man har större chans att få igenom skuldsanering, om man gått hos skuld och budgetrådgivare. Jätteledsamt att du fick avslag! Du får söka igen framöver och lycka till!

Har oxå trott att man har större chans att få igenom skuldsanering, om man gått hos skuld och budgetrådgivare. Jätteledsamt att du fick avslag! Du får söka igen framöver och lycka till!

Jag tror att anledningen till att det kan verka positivt inför en skuldsanering att man har gått till en skuld- och budgetrådgivare är just det faktum att man insett sina problem och aktivt sökt hjälp med dom, det ger ju ett seriöst intryck.

Sen kanske rådgivaren inte alla gånger kan göra så mycket mer än man själv kan men det beror ju också på hur pass bra koll varje enskild individ har på ”sitt kaos”.

Jag tror att anledningen till att det kan verka positivt inför en skuldsanering att man har gått till en skuld- och budgetrådgivare är just det faktum att man insett sina problem och aktivt sökt hjälp med dom, det ger ju ett seriöst intryck.

Sen kanske rådgivaren inte alla gånger kan göra så mycket mer än man själv kan men det beror ju också på hur pass bra koll varje enskild individ har på ”sitt kaos”.
Instämmer i det du skriver, fast är nog många som söker själva oxå, utan skuld och budgetrådgivare.

Instämmer i det du skriver, fast är nog många som söker själva oxå, utan skuld och budgetrådgivare.

Ja självklart är det så och många av dom får också slutligen en sanering, jag skrev bara vad jag tror att dom tycker är positivt med att ha besökt en rådgivare. :)

Ja självklart är det så och många av dom får också slutligen en sanering, jag skrev bara vad jag tror att dom tycker är positivt med att ha besökt en rådgivare. :)
Har du skuldsanering? Eller har du sökt någon gång? Isåfall, hur gick det för dig? Och hur såg processen ut för dig?

Har du skuldsanering? Eller har du sökt någon gång? Isåfall, hur gick det för dig? Och hur såg processen ut för dig?

Ja jag har skuldsanering och i december påbörjar jag mitt tredje år.

Jag spelade bort alla pengar och lånade till spel, sökte sen sanering med hjälp av en budgetrådgivare men kände själv att det kanske blev för nära inpå så jag tog tillbaka min ansökan.

Väntade tills jag fick utmätning och hade det i ett år för att på något sätt visa att jag slutat låna pengar samt att jag betalade på mina skulder via utmätning, sen sökte jag med hjälp av samma butdgetrådgivare och fick beviljad sanering.

Jag gick även till en budgetrådgivare i ett första skede innan jag släppt alla skulder för att få råd och hjälp kring min situation, hon kunde dock inte förhandla om några räntor eller göra så mycket på den fronten. Önskar att jag hade hittat till det här forumet på en gång och då vette tusan om jag släppt mina skulder alls, då hade jag kanske bara kämpat järnet för att bli skuldfri på egen hand. Samtidigt hade det kanske inte varit möjligt för merparten av mina lån hade sjuka räntor och det var för många långivare.

Ja jag har skuldsanering och i december påbörjar jag mitt tredje år.

Jag spelade bort alla pengar och lånade till spel, sökte sen sanering med hjälp av en budgetrådgivare men kände själv att det kanske blev för nära inpå så jag tog tillbaka min ansökan.

Väntade tills jag fick utmätning och hade det i ett år för att på något sätt visa att jag slutat låna pengar samt att jag betalade på mina skulder via utmätning, sen sökte jag med hjälp av samma butdgetrådgivare och fick beviljad sanering.

Jag gick även till en budgetrådgivare i ett första skede innan jag släppt alla skulder för att få råd och hjälp kring min situation, hon kunde dock inte förhandla om några räntor eller göra så mycket på den fronten. Önskar att jag hade hittat till det här forumet på en gång och då vette tusan om jag släppt mina skulder alls, då hade jag kanske bara kämpat järnet för att bli skuldfri på egen hand. Samtidigt hade det kanske inte varit möjligt för merparten av mina lån hade sjuka räntor och det var för många långivare.

Vad glad jag är för din skull. Att du fick chansen till att börja om. Göra om, göra rätt. Det är inte långt kvar för dig nu. Det måste kännas så härligt! ✨
Vi får se hur det går med min andra ansökning. Får jag avslag igen så får jag vänta längre och komma igång med arbetet ordentligt innan en ny ansökan precis som du nämnde. Men jag hoppas att jag också en dag står där, med en beviljad skuldsanering. Precis som du

Vill Du berätta anledningen till Din omprövning? Alltid intressant att veta och hur svaret blev från KF ?!
@Kimsan72
Självklart. Blev arbetslös, igen. Har nu bara a-kassa och timvik. Betydligt mindre inkomst samt att FK dragit in min arbetsskadelivränta. Kom strax efter beslut om skusan.
Måste säga att de på KF är oerhört hjälpsamma.:tummen: Ny betalplan helt enkelt. Samma tid men annan summa. Får jag jobb så begär jag omprövning igen om jobbet är bestående.

Nu har det gått 3 veckor sedan mott förslag skickades ut till borgenärerna, har hittills fått ett invändande, var en Liten skuld som jag råkade betala i juni, fick inledande i maj, var en skuld jag inte trodde skulle ingå i sanering, men det gjorde den :( såg detta när jag fick invändningen, så ringde min handläggare och sa detta, hon kontakta borgenären och fick det bekräftat att skulden var fullbetald. Hon skrev idag att hon stryker skulden och tar bort den ur saneringen, så nu hoppas jag inte det kommer något mer invändande :), hur har det gått er er som fått inledande runt samma tid som mig? Början på maj

Hej igen alla

Fick efter detta förslaget ett nytt förslag, det gamla hade gått ut till alla och 3 veckor hade gått men pga av ändrade omständigheter så var vi tvungna att göra ytterligare ett nytt förslag, detta skickades ut och 3 veckors svarstid gick ut i torsdags förra veckan, har inte hört om någon invändning än iallafall, handläggaren hoppades på att kunna fatta beslut under denna vecka, varit lite krångel med saker som gjort att det dragit ut på tiden, saker som jag trott varit mot min fördel, men hoppas det kommer positivt beslut, någon som kommit så här långt och fått avslag? Skickade in min ansökan i början på Januari och fick inledande i början av maj

Hej alla!

Jag loggade in på kf hemsida och såg att jag fått ett skuldsaldo.. Väntar beslut som borde vara klart närsomhelst. Hade en de väntade in för ca 3 veckor sen när jag pratade med min handläggare och allt lät väldigt positivt från hennes sida. Min betalplan gäller nu från november men nu när ett skuldsaldo fanns på min sida betyder det så att jag fått avslag?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp