Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Någon här som fått en större lönehöjning under skuldsaneringen? Vet min handläggare sa att om det var en väldigt stor höjning skulle man rapportera det men minns ej vilken summa hon sa på ett ungefär. Skulle det bli aktuellt kommer jag såklart fråga men nån av er som har erfarenheter?

Vankas medarbetarsamtal och ska försöka få upp lönen 4000 kr brutto pga sjukt mycket mer ansvar och arbetsuppgifter på jobbet nu efter corona.

Ingen som har något svar kring detta ? Som sagt ska byta bil under pågående skuldsanering men i den prisklassen som kfm sa ja till under saneringen. Tacksam för svar
Under skuldsaneringen är du fri att göra vad du vill med dina pengar. Lever du snålt och investerar i något så är det upp till dig.

Någon här som fått en större lönehöjning under skuldsaneringen? Vet min handläggare sa att om det var en väldigt stor höjning skulle man rapportera det men minns ej vilken summa hon sa på ett ungefär. Skulle det bli aktuellt kommer jag såklart fråga men nån av er som har erfarenheter?

Vankas medarbetarsamtal och ska försöka få upp lönen 4000 kr brutto pga sjukt mycket mer ansvar och arbetsuppgifter på jobbet nu efter corona.
Fick nyligen dryga 4000 i bruttoökning, men samtidigt fick min man jobb och vi hade nyligen flyttat och lite till. Summan av det hela blev utökat betalutrymme med 6500 kr/ månad.

Fick nyligen dryga 4000 i bruttoökning, men samtidigt fick min man jobb och vi hade nyligen flyttat och lite till. Summan av det hela blev utökat betalutrymme med 6500 kr/ månad.
Omprövade du ?
Kommer inte ihåg.

Jag har skuldsanering och har en bil som säkert inom kort trillar i hop helt och är i behov av nyare bil, har för mig min handläggare sa 30000kr är Max för en bil när man har skuldsanering. Kan någon bekräfta det eller kan ja köpa bil för mera pengar än 30000kr?

Du kan nog byta bil och vara lugn. Prata med din handläggare och förklara läget så denne vet om det så får du nog ett bra svar från hen

man har ingen handläggare när skuldsaneringen är beslutad... det går dock bra att ringa till skuldsaneringsenheten.

Jag har skuldsanering och har en bil som säkert inom kort trillar i hop helt och är i behov av nyare bil, har för mig min handläggare sa 30000kr är Max för en bil när man har skuldsanering. Kan någon bekräfta det eller kan ja köpa bil för mera pengar än 30000kr?

sålänge det är pengar du har sparat själv under saneringen, så bör bilen kunna vara hur dyr som helst. Är pengarna till bilen en gåva/arv mm av någon annan, så bör väl hela summan begäras omprövning för.

sålänge det är pengar du har sparat själv under saneringen, så bör bilen kunna vara hur dyr som helst. Är pengarna till bilen en gåva/arv mm av någon annan, så bör väl hela summan begäras omprövning för.
Aha tack så mycket så vet jag

man har ingen handläggare när skuldsaneringen är beslutad... det går dock bra att ringa till skuldsaneringsenheten.

Sant. Ens handläggare är avpolletterad när ens skuldsanering är beviljad.

Jag tog själv kontakt med ”min” handläggare ganska nyligen för jag ville ”bolla” några frågor. Hen menade på att egentligen skulle vi inte göra det utan man skulle helt enkelt ringa kundtjänsten och prata med en ”random” skuldsaneringshandläggare.

Nu hade ja dock turen att ja likväl fick ”bolla” med ”min gamla” handläggare och jag får gärna kontakta hen igen...
Ibland har man tur :facejoy:

När Kronofogden ringer en för att hämta in uppgifter, ringer dom från ett dolt nummer då?

Jag har ett jobb där jag själv sitter i Kundtjänst och kan inte svara närsomhelst + att jag blir terrad av telefonförsäljare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp