Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har väntat i 10+ veckor nu.
Läser POI't varje morgon och oron gnager både i huvudet och magen.
Men det är nog bara att härda ut även om det "äter en inifrån"...

Svarar samma till dig som jag gjorde till Ninna245.
Jag skulle faktiskt ringt och frågat! Har själv varit med om att inte få beslutet hem i brevlådan. Första gången jag sökte skuldsanering fick jag reda på avslaget när jag ringde ca 1 månad senare, då hade tiden för överklagande gått ut då den måste in inom 3 veckor från beslutsdatumet. Andra gången jag sökte kom brevet fram 2 eller 3 dagar efter samtalet. Blev avslag då med...Har än idag 1 år senare inte fått beslutet från första avslaget. Om det är postnord eller kfm som slarvat vet jag ju inte....men det har gjort att jag har stenkoll på brev som jag vet måste komma fram.
Så mitt råd är att RING för säkerhetsskäl och kolla! LYCKA TILL!

Jag skulle faktiskt ringt och frågat! Har själv varit med om att inte få beslutet hem i brevlådan. Första gången jag sökte skuldsanering fick jag reda på avslaget när jag ringde ca 1 månad senare, då hade tiden för överklagande gått ut då den måste in inom 3 veckor från beslutsdatumet. Andra gången jag sökte kom brevet fram 2 eller 3 dagar efter samtalet. Blev avslag då med...Har än idag 1 år senare inte fått beslutet från första avslaget. Om det är postnord eller kfm som slarvat vet jag ju inte....men det har gjort att jag har stenkoll på brev som jag vet måste komma fram.
Tack! Jag mailade handläggaren som faktiskt svarade igår:
"Vi kommer att gå igenom era kompletterande uppgifter. Om vi kan fatta beslut baserat på det underlag vi har så förväntas vi kunna göra det inom kort. Om vi inte kan fatta beslut på det underlag vi fått kommer ni att kontaktas."
Har tyvärr dragit på mig sömnsvårigheter pga denna väntan och ovisshet så jag hoppas beslutet kommer snart, vad det än blir.

Någon som haft avslag på sanering efter inledande och fått pengar utbetalda som man betalat in?
Hur lång tid tog det innan dessa pengar betalades ut och Hur vet dom vart dom ska betala ut dom?

Svarar samma till dig som jag gjorde till Ninna245.
Jodå, men samtidigt så sa hon att jag skulle räkna med inledande fram till nov/dec.
Om allt går i lås går inledande över i "riktig" sanering i december.
Även i förslaget är december första månaden med det nya beloppet.
Men du har rätt, det kanske inte skadar att fråga, vill ju samtidigt inte störa i onödan då deras arbetsbörda är nog så hög ändå...

Tack! Jag mailade handläggaren som faktiskt svarade igår:
"Vi kommer att gå igenom era kompletterande uppgifter. Om vi kan fatta beslut baserat på det underlag vi har så förväntas vi kunna göra det inom kort. Om vi inte kan fatta beslut på det underlag vi fått kommer ni att kontaktas."
Har tyvärr dragit på mig sömnsvårigheter pga denna väntan och ovisshet så jag hoppas beslutet kommer snart, vad det än blir.

Håller tummarna att du får ett bra svar snart!

Jodå, men samtidigt så sa hon att jag skulle räkna med inledande fram till nov/dec.
Men du har rätt, det kanske inte skadar att fråga, vill ju samtidigt inte störa i onödan då deras arbetsbörda är nog så hög ändå...

Fattade nog fel på dig...trodde du väntade på första beskedet så att säga. Men du har fått inledande?

Senast ändrad:
Ok...fattade nog dig fel då. Trodde du väntade svar på inledande eller avslag

Fattade nog fel på dig...trodde du väntade på första beskedet så att säga. Men du har fått inledande?
Japp, haft inledande i snart 3 månader.
Att bara vänta utan att kunna "försvara" mot eventuella överklaganden eller att få bemöta uppkomna frågetecken ärr urjobbigt (är nog lite av en kontrollfreak).

• Gilla
Reaktioner: p79
December är betalningsfri.

Ändrades det så du ska betala mer eller mindre? Vad va det som ändrade beloppet om man får fråga?

Sen jag fick inledande så är det några skulder som nu har skickas över till inkasso, skickar dom in sina uppgifter till handläggaren eller faller dom skulderna bort mellan stolarna nu?

Det är tre skulder hittills på närmare 450k, senaste fick jag mail om inatt som bara den var på 380k ca

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp