Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Missade betalningar vid inledande borde resultera i avslag direkt om jag får tänka fritt. Men mailet, det är nog för att informera i förväg, jag fick samma vid inledande. Mail först sen kom det på posten två dagar senare.

Håller med, borde vara en norm dom har att missar man en betalning under inledande får man varning, och vid 2 missade under inledande bör vara automatisk avslag. Förstår inte hur man kan missa betala under inledande? Det är ju det ända man ska betala utöver hyra m.m

Håller med, borde vara en norm dom har att missar man en betalning under inledande får man varning, och vid 2 missade under inledande bör vara automatisk avslag. Förstår inte hur man kan missa betala under inledande? Det är ju det ända man ska betala utöver hyra m.m

Tycker inte vi ska vara så snabba med att döma ! Vi vet inte anledningen till betalsvårigheterna...

Ingen som bett dig förstå heller, finns massor av saker som kan ställa till det så dina kommentarer är rätt dumma.
Varför jag inte kunnat betala är inte relevant för min fråga här heller så varför ens hänga upp sig på det.

Ingen som bett dig förstå heller, finns massor av saker som kan ställa till det så dina kommentarer är rätt dumma.
Varför jag inte kunnat betala är inte relevant för min fråga här heller så varför ens hänga upp sig på det.

Nä, det är sant. Ber om ursäkt för det.
Lycka till.

Har haft inledande skuldsanering sedan 2019-07 och beslutet kom efter lång väntan. Precis innan tiden för att folk ska kunna överklaga eller inkomma med saker va slut inkom det en som vill ha skuld med i förslaget. vilket då gjorde att inledandet fortsatte. Nu idag! så kommer ett mail med att min ansökan avslås och jag förlorar nu saneringen!! efter 1,5 år!
Nu har jag tydligen 2 möjligheter ena är att överklaga beslutet eller skicka in en ny ansökan.
Om jag skickar in en ny ansökan tar det 2-3 månader sägs det innan det blir något all eller att dom tar tag i det igen.
Men under denna period som jag nu söker igen betalar jag något till någon då? Någon som vet hur det går till mer exakt nu när jag fått avslag och ska söka igen med inbetalningar osv?

Skulle jag kunna besvära dig med att fråga hur din situation ser ut? Lön kontra hur mycket skulder, andra omsätndigheter och dyl

Kan man få vänta väldigt länge på beslut om avslag/inledande efter att saneringen haft kontakt med oss för kompletterande samtal och mail? Senaste livstecknet från handläggaren var 24/9 där hen bekräftade att man fått in alla kompletteringar, sedan har vi inte hört mer. Kollat POIT varje dag men inget.

Kan man få vänta väldigt länge på beslut om avslag/inledande efter att saneringen haft kontakt med oss för kompletterande samtal och mail? Senaste livstecknet från handläggaren var 24/9 där hen bekräftade att man fått in alla kompletteringar, sedan har vi inte hört mer. Kollat POIT varje dag men inget.
Jag har väntat i 10+ veckor nu.
Läser POI't varje morgon och oron gnager både i huvudet och magen.
Men det är nog bara att härda ut även om det "äter en inifrån"...

Är det normalt att ha skuldsanering och ingen som tagit en UC på en sen inledande Trots ca 10 borgenärer? Ingen öht

Är det normalt att ha skuldsanering och ingen som tagit en UC på en sen inledande Trots ca 10 borgenärer? Ingen öht

Hur länge har du haft den? Betalar du redan rätt mycket varje månad? Låter lite ovanligt måste jag säga. :rolleyes:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp