Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En dum fråga kanske; är det dyrt med skilsmässa?

Själva processen är inte dyr, ansökningsavgift hos tingsrätt, 2000 kr har jag för mig.
Men allt runtomkring, byta boende, köpa nya möbler, kanske ny bil, ställa om till ensamhushåll, plus eventuell betalning i bodelningen, där finns ingen övre gräns

Själva processen är inte dyr, ansökningsavgift hos tingsrätt, 2000 kr har jag för mig.
Men allt runtomkring, byta boende, köpa nya möbler, kanske ny bil, ställa om till ensamhushåll, plus eventuell betalning i bodelningen, där finns ingen övre gräns
Avgift till tingsrätten är 900 kr. Och för min del stack svinet några dagar före lön och lämnade mig med alla kostnader. Dessutom fick jag inte tillbaka utlånade pengar som skulle gått till min skuldsanering. Så för mig blev det kännbart.

Hur långt är ett snöre?

Jävla onödigt svar. Varför skriver du ens?
Detta forum är belagda med personer som har URUSELT ekonomiskt tänk (majoriteten), och det betyder att vissa frågor här är nästan efterblivna eller på gränsen, och frågor är ställda av folk med 0 koll på ekonomi eller hur man hanterar de öht. Blir så trött på folk här som är här av inte hjälpa eller svara på frågor utan bara ska låstas duktiga, helt fel forum.

Detta forum är belagda med personer som har URUSELT ekonomiskt tänk (majoriteten), och det betyder att vissa frågor här är nästan efterblivna eller på gränsen, och frågor är ställda av folk med 0 koll på ekonomi eller hur man hanterar de öht. Blir så trött på folk här som är här av inte hjälpa eller svara på frågor utan bara ska låstas duktiga, helt fel forum.
Det du skriver fördummar och generaliserar också.

Det du skriver fördummar och generaliserar också.

På vilket sätt? Skrev att majoriteten, (läs; inte alla, men MÅNGA, så drog inte alla över samma kant)

om du påstår något annat förklara..

Senast ändrad:

Svaret är helt enkelt att det beror på snöret! Blev tydligen tvungen att förklara det för dig.

Mitt svar hade inget att göra med att det finns personer på detta forum som har ett uruselt ekonomiskt tänk. Det var helt enkelt ett svar på din fråga. Försök relatera till svaret och försök sätta in det i det sammanhanget du ställde din fråga. Förstår du?

Svaret är helt enkelt att det beror på snöret! Blev tydligen tvungen att förklara det för dig.

Mitt svar hade inget att göra med att det finns personer på detta forum som har ett uruselt ekonomiskt tänk. Det var helt enkelt ett svar på din fråga. Försök relatera till svaret och försök sätta in det i det sammanhanget du ställde din fråga. Förstår du?

ok, orkar inte ens svara på det men, okej visst. "Relatera och sätta in mig i sammanhanget? "
Are you for real?

Blir för mkt offtopic nu så släpper detta här å nu.

Jag måste ju säga någonstans att det är otroligt skönt att höra att det finns fler som känner något liknande. Jag tycker det pratas lite för lite om hur man faktiskt ska orka med, få allt att gå ihop och ha ett fungerande liv när ångesten knackar på. I slutändan skulle jag vilja säga att dom enda som verkligen förstår är dom som själva går igenom det.

Jag har också dagar då det känns riktigt tufft. Vår ekonomi är ändå helt ok nu, men vi kan ju aldrig sluta tänka på pengar, måste hela tiden fundera på om vi verkligen har råd att göra den aktiviteten eller köpa den grejen. Längtar efter en tid när man inte får ångest när något går sönder eller en tand gör ont.
Tänker också att jag aldrig någonsin ska glömma hur det känns att vara skuldsatt och hur vi/ni alla kämpar med detta, hur många det trots allt är som sitter i samma båt fastän man inte direkt berättar om det på fikapausen på jobbet.
Det kommer bättre dagar!

Hej Gott folk,

Behöver lite råd, är 35 år och har dragit på mig en hel del skulder mycket pga. depression ca 800.000 pga höga räntor bl.a..Jag lever idag på existensminimum (ekonomiskt bistånd) och ansökte om skuldsanering, fick i dagar beslut om inledande och ska inte betala något. Lite orolig för att någon av inkassobolagen ska inkomma med överklagan men min fråga är att jag ev. har möjlighet att få ett jobb med start nästa månad, lönen är inte avsevärt hög, 23.000 men betydligt mer än vad jag får idag. Hur ska jag göra om jag får jobbet och har inledande, ska jag meddela detta till Kron, kan de då häva mitt inledande beslut pga. min ekonomista situation har förändrats? Skickas nytt betalningsförslag ut till inkassobolagen? Eller ska jag helt enkelt ta jobbet, och inte meddela någon föränn jag fått ett beslut om skuldsaneringen gått igenom och då begära omprövning? Beslut lär ju komma innan den nya deklarationen går ut och syns i juni? Då har jag ju begärt omprövning innan om min skuldsanering går igenom. Känner bara nu när jag mår bättre psykiskt och kan jobba så vill jag det men att leva med en utmätning under obestämd tid hade förstört mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp