Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är jobbsituationen osäker kan det i sig bli avslag
Jo sant, får jag ett konkret erbjudande om arbete kommer jag säkert ta det, ekonomiskt bistånd är ju definitivt inget lyx efter räkningar samt ett privatlån till en i familjen är betald är det 1300 jag har över till mat så ett par tusen extra skulle göra under. Tack för du tagit dig tiden att svara, uppskattas.

Fick ÄNTLIGEN mitt förslag på skuldsanering. Ska ringa & godkänna det senare idag. Dock så va där en skuld på 180kr som jag betalade för någon månad sen för att få den ur vägen. Detta kan väll inte ses som något negativt? Kommer hon behöva skicka ut ett NYTT förslag utan denna eller spelar de ingen roll för den är så liten? (1.2 mill totalt)

Kommer totalt att betala tillbaka 24% av min skuld. Är detta lite eller mycket i förhållande till andra?

I helgen läste jag här i tråden att förslaget kommer i ett stort kuvert. Tänkte att det dröjer nog innan jag eventuellt får ett sånt. Bara 1 månad sedan jag fick inledande och har inte hört något därifrån sedan dess.
Idag låg det ett STORT kuvert på hallgolvet och mitt hjärta hoppade till!
Jag har fått mitt förslag vågade knappt hoppas på det.

För info, ansökte 06/05 (5:e Juni) och fick ett sms nu att dom har börjat handlägga ärendet idag. Så lite mindre än 3 månader för mig innan dom börja kika på det

• Gilla
Reaktioner: p79
Hej

Jag har inte skuldsanering men lägger grunden för en och detta är INTE, jag understryker, inte en fråga i syfte att låna igen efter skuldsanering utan jag undrar om jag det finns någon, som efter skuldsanering, lånat hos en bank som ingått i skuldsaneringen?

Läst lite här och var att så är fallet

Mest skönt att veta i sådana fall så man inte är bränd hos alla banker för all framtid pga något sådant om man i framtiden vill låna hållbart.

Tack alla

Hej

Jag har inte skuldsanering men lägger grunden för en och detta är INTE, jag understryker, inte en fråga i syfte att låna igen efter skuldsanering utan jag undrar om jag det finns någon, som efter skuldsanering, lånat hos en bank som ingått i skuldsaneringen?

Läst lite här och var att så är fallet

Mest skönt att veta i sådana fall så man inte är bränd hos alla banker för all framtid pga något sådant om man i framtiden vill låna hållbart.

Tack alla

Större banker går nog eventuellt såsom swedbank å dylikt, mindre kan man nog glömma

För info, ansökte 06/05 (5:e Juni) och fick ett sms nu att dom har börjat handlägga ärendet idag. Så lite mindre än 3 månader för mig innan dom börja kika på det
Det var mig ett jobbigt samtal. Aldrig pratat med någon om mina skulder på detta vis. Skulle få svar inom kort så får väl hålla tassarna för inledande iaf

I helgen läste jag här i tråden att förslaget kommer i ett stort kuvert. Tänkte att det dröjer nog innan jag eventuellt får ett sånt. Bara 1 månad sedan jag fick inledande och har inte hört något därifrån sedan dess.
Idag låg det ett STORT kuvert på hallgolvet och mitt hjärta hoppade till!
Jag har fått mitt förslag vågade knappt hoppas på det.
Hur mycket i % får långivarna tillbaka?

Nu har det gått 3 veckor sedan mott förslag skickades ut till borgenärerna, har hittills fått ett invändande, var en Liten skuld som jag råkade betala i juni, fick inledande i maj, var en skuld jag inte trodde skulle ingå i sanering, men det gjorde den :( såg detta när jag fick invändningen, så ringde min handläggare och sa detta, hon kontakta borgenären och fick det bekräftat att skulden var fullbetald. Hon skrev idag att hon stryker skulden och tar bort den ur saneringen, så nu hoppas jag inte det kommer något mer invändande :), hur har det gått er er som fått inledande runt samma tid som mig? Början på maj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp