Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tusen tack för svar. Men om jag nu betalar av dessa personliga skulder så finns det ju inte kvar när ev. Skuldsanering skall utredas.
Jag ringde även idag kfm och frågade och fick till svar att jag bara skulle meddela när jag sålt bilen att den inte fanns som tillgång längre.
Är väl ingen risk att dom får reda på det om du nu inte bor där. Det enda jag kan komma på är väl om du är skyldig dom pengar och inte kan betala längre eller att du själv berättar för dom
Om de ingår i skuldsaneringen så får de reda på det.

Om de ingår i skuldsaneringen så får de reda på det.

precis, de får även se varför du blivit överskuldsatt och om du har haft ett spelmissbruk som orsak får de alltså reda på detta. Förstår att du inte vill att de ska veta om de redan har det tufft, men tänk också på att du kommer leva med skuldsaneringen länge (om den går igenom) och det kan vara skönt att ha någon nära som vet hur du har det.
I det här laget, när du blivit uppsagd från ditt jobb och behöver pengar akut, tror jag också det är klokast att göra som KF rådde dig. Är dina privata skulder avbetalda känns det kanske lättare att gå in i en skuldsanering eller löneutmätning sedan.

Vi hade med våra privata skulder i ansökan, men de var dessvärre inte på några småsummor.

precis, de får även se varför du blivit överskuldsatt och om du har haft ett spelmissbruk som orsak får de alltså reda på detta. Förstår att du inte vill att de ska veta om de redan har det tufft, men tänk också på att du kommer leva med skuldsaneringen länge (om den går igenom) och det kan vara skönt att ha någon nära som vet hur du har det.
I det här laget, när du blivit uppsagd från ditt jobb och behöver pengar akut, tror jag också det är klokast att göra som KF rådde dig. Är dina privata skulder avbetalda känns det kanske lättare att gå in i en skuldsanering eller löneutmätning sedan.

Vi hade med våra privata skulder i ansökan, men de var dessvärre inte på några småsummor.

Ja det skulle kännas mkt lättare att både gå in i löneutmätning eller skuldsanering utan dessa skulder till nära anhöriga.
skall påbörja behandling för mitt spelmissbruk samt gå till psykolog för mitt mående så skall väl förhoppningsvis börja må bättre snart.

Ja det skulle kännas mkt lättare att både gå in i löneutmätning eller skuldsanering utan dessa skulder till nära anhöriga.
skall påbörja behandling för mitt spelmissbruk samt gå till psykolog för mitt mående så skall väl förhoppningsvis börja må bättre snart.

Jättebra! Heja dig!

Tog dom(privata) större delen av % kakan då När det fördelades ut till borgenärerna?

Ingen som klagade på stora privata varken från banker eller KF?
Nu ska det ju inte iofs spela roll, skulder som skulder ser väl skuldsaneringen det som?

Jaha... Avslag. På grund av lån nära i tiden...

32 år. Bor hemma hos farsan.

Kalmar ska väl tilläggas...

2.4 miljoner i skuld efter shoppingberoende.
Skuldsättning sedan 2005.

Tagit lån för att betala av andra lån för att hålla mig över vattenytan... Senaste 6 månader innan ansökan.

Svåra trauman sen barndomen och kontakt med psykiatrin sedan 10 års ålder...

Shoppingfri sedan 1.5 år tillbaka.

otaliga diagnoser... ptsd...

Utlåtanden från både min psykolog och läkare som menar på att en skuldsanering vore en förutsättning för att jag ska kunna rehabiliteras och leva ett vuxet liv. Står också utryckligen att jag har konstant ökad suicidrisk och att jag förmodligen kommer ta livet av mig vid större motgång... Det är inte jag som har talat om för dom vad dom ska skriva... Utan det är bara verkligheten...

Så ja... Vet inte vad jag ska göra nu.

Det är liksom kört.

Jaha... Avslag. På grund av lån nära i tiden...

32 år. Bor hemma hos farsan.

Kalmar ska väl tilläggas...

2.4 miljoner i skuld efter shoppingberoende.
Skuldsättning sedan 2005.

Tagit lån för att betala av andra lån för att hålla mig över vattenytan... Senaste 6 månader innan ansökan.

Svåra trauman sen barndomen och kontakt med psykiatrin sedan 10 års ålder...

Shoppingfri sedan 1.5 år tillbaka.

otaliga diagnoser... ptsd...

Utlåtanden från både min psykolog och läkare som menar på att en skuldsanering vore en förutsättning för att jag ska kunna rehabiliteras och leva ett vuxet liv. Står också utryckligen att jag har konstant ökad suicidrisk och att jag förmodligen kommer ta livet av mig vid större motgång... Det är inte jag som har talat om för dom vad dom ska skriva... Utan det är bara verkligheten...

Så ja... Vet inte vad jag ska göra nu.

Det är liksom kört.

Fick du avslag eller inledande? Och avslag under inledande?

Visade du dom att du gjort allt du kan för att betala av?

Fick du avslag eller inledande? Och avslag under inledande?

Visade du dom att du gjort allt du kan för att betala av?

Ja fick avslag efter inledande.

Ja, jag skicka in att jag betalat av gamla lån med nya... osv.

Trodde det skulle göras en individuell bedömning... Har fan kämpat sen jag var tio år efter halva mitt liv varit fullt av svår misshandel och sexuellt utnyttjande... Medicin sedan jag var elva... Läkarbesök Och traumabearbetning tre gånger i veckan för att ens överleva...

Läkarna skriver som sagt uttryckligen att det här skulle vara min enda chans till räddning... Att mina skulder tillhör mitt förflutna... Att jag shoppat för att trycka undan mina minnen. Vilket är det jag bearbetar nu... Men nej. Att jag tagit lån för nära i tiden vägde visst tyngre..... :’(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp