Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja fick avslag efter inledande.

Ja, jag skicka in att jag betalat av gamla lån med nya... osv.

Trodde det skulle göras en individuell bedömning... Har fan kämpat sen jag var tio år efter halva mitt liv varit fullt av svår misshandel och sexuellt utnyttjande... Medicin sedan jag var elva... Läkarbesök Och traumabearbetning tre gånger i veckan för att ens överleva...

Läkarna skriver som sagt uttryckligen att det här skulle vara min enda chans till räddning... Att mina skulder tillhör mitt förflutna... Att jag shoppat för att trycka undan mina minnen. Vilket är det jag bearbetar nu...

Låter konstigt att dom ger avslag pga lånen är nya? Konstigt beslut.. alltså dom ska inte utgå efter hur nya lånen är som jag förstått det.. och så ger dom avslag endast pga det?
Ligger allt hos KF redan eller?
Pratat med handläggare något?

Låter konstigt att dom ger avslag pga lånen är nya? Konstigt beslut.. alltså dom ska inte utgå efter hur nya lånen är som jag förstått det.. och så ger dom avslag endast pga det?

Nej, släppte allt i samband med ansökan. Har försökt hålla allt flytande. Fick beslutet idag.

Men ja, det var enda avslagsorsken.
Förstår inte alls...

Jaha... Avslag. På grund av lån nära i tiden...

32 år. Bor hemma hos farsan.

Kalmar ska väl tilläggas...

2.4 miljoner i skuld efter shoppingberoende.
Skuldsättning sedan 2005.

Tagit lån för att betala av andra lån för att hålla mig över vattenytan... Senaste 6 månader innan ansökan.

Svåra trauman sen barndomen och kontakt med psykiatrin sedan 10 års ålder...

Shoppingfri sedan 1.5 år tillbaka.

otaliga diagnoser... ptsd...

Utlåtanden från både min psykolog och läkare som menar på att en skuldsanering vore en förutsättning för att jag ska kunna rehabiliteras och leva ett vuxet liv. Står också utryckligen att jag har konstant ökad suicidrisk och att jag förmodligen kommer ta livet av mig vid större motgång... Det är inte jag som har talat om för dom vad dom ska skriva... Utan det är bara verkligheten...

Så ja... Vet inte vad jag ska göra nu.

Det är liksom kört.

Det är inte kört, du behöver bara vänta ett tag och visa att du inte fortsätter ta några nya lån. Ett år kan räcka och sen söker du igen. <3

Det är inte konstigt. Dom vill ju se att skuldsättningen upphört. Dom gör en helhetsbedömning och hur pass nyligen man skuldsatt sig har betydelse.

Det är inte kört, du behöver bara vänta ett tag och visa att du inte fortsätter ta några nya lån. Ett år kan räcka och sen söker du igen. <3

Kan man överklaga beslutet? Och vad innebär det isf? Får man utmätning under tiden eller fortsätter man att betala som under inledande?

Kan man överklaga beslutet? Och vad innebär det isf? Får man utmätning under tiden eller fortsätter man att betala som under inledande?
Om det beror på skuldsättning nära i tiden är det nog ingen idé att överklaga. Kör löneutmätning och ansök på nytt när det gått en tid.

Om du nyligen släppt dina skulder så kommer det ju dröja lite innan utmätningen drar igång. Eftersom att det blev avslag så kommer det bli löneutmätning.

Jag hade utmätning i ett år innan jag sökte skuldsanering, du kommer fixa det!

Man kan överklaga, då går det till tingsrätten som antingen väljer att gå på kronofogdens linje eller så kanske dom beslutar att kronofogdens beslut ska ogillas.

Om det beror på skuldsättning nära i tiden är det nog ingen idé att överklaga. Kör löneutmätning och ansök på nytt när det gått en tid.

Men här sägs det ju att det inte ska ha någon betydelse? Jag kan ju redogöra att jag betalat av gamla lån med nya?

Det är ju ingen ny skuldsättning när jag varit skuldsatt sedan 2005...

Det jag tänker på är att mina läkare och psykologers ord borde väga ganska tungt, eller?

Om du nyligen släppt dina skulder så kommer det ju dröja lite innan utmätningen drar igång. Eftersom att det blev avslag så kommer det bli löneutmätning.

Jag hade utmätning i ett år innan jag sökte skuldsanering, du kommer fixa det!

Man kan överklaga, då går det till tingsrätten som antingen väljer att gå på kronofogdens linje eller så kanske dom beslutar att kronofogdens beslut ska ogillas.

Förlorar man något på att överklaga?

Ja fick avslag efter inledande.

Ja, jag skicka in att jag betalat av gamla lån med nya... osv.

Trodde det skulle göras en individuell bedömning... Har fan kämpat sen jag var tio år efter halva mitt liv varit fullt av svår misshandel och sexuellt utnyttjande... Medicin sedan jag var elva... Läkarbesök Och traumabearbetning tre gånger i veckan för att ens överleva...

Läkarna skriver som sagt uttryckligen att det här skulle vara min enda chans till räddning... Att mina skulder tillhör mitt förflutna... Att jag shoppat för att trycka undan mina minnen. Vilket är det jag bearbetar nu... Men nej. Att jag tagit lån för nära i tiden vägde visst tyngre..... :’(

Det är ju individuella bedömningar som görs, det är inte samma sak som att att beviljas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp