Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag förstår verkligen att det vore bra, men min hjärnskada gör att jag aldrig skulle orka gå igenom alla dessa sidor tyvärr. Men jag ska prova söka så får vi se om jag lyckas få svar

Finns ingen absolut gräns
Tack!
Jag tåg min första lån 2012 för 150000 kr då behövde jag pengar till min företag. Aldrig blivit kreditfri sedan det. Löste detta med en samlings lån efter 3 år. Handlade på nätet, tåg andra lån att undvika konkurs. Löste detta med an annan samlingslån. jag har alltid gjort att lösa dyra lån med lite sänkt ränta men aldrig tvekat att ta nya lån. betalt tillbaks massa kreditor och lån och tåg massa nya. Jag är som beroende på ta lån utan tvekan.

Jan 2020 bestämde jag att aldrig mer och samlade min lån på 375000 kr med låg ränta. Köpte en begagnat bil för 130000 kr via bil lån. Gjort budgetering och hållit fast tills april. Byt yrke i 2019 efter 1,5 år utbildning med CSN utan lån. I april CSN skickat återkrav på 47000 kr. Nu jag orkar inte mer.
Jag redan börjat leva på existensminimum från jan 2020 att betala samlingslån.
Jag vill ansöka skuldsanering men mina samlings lån, bil lån och CSN är granska nya.
Vad ska ja göra. Hjälp med råd och tips.
- 43 år/gift. Fru arbetslös. 3 barn under 18. inkomst 25000 före skatt. Hyra 6900/ månad.

Senast ändrad:
Såg idag att en kvinna född 1932 fått inledande skuldsanering dvs 88 år gammal.
Blir så rörd att en sån gammal person ska behöva ha det så.
Undras om man får förkortad betalplan, vad tror du @Lasseman ?

Låter väl inte otroligt, eller kanske saknar betalningsförmåga helt .

Tänker om det gör någon skillnad? Vad har pensionärer idag efter skatt typ 10-12.000? Det är väl nästan vad hon fick behålla också innan. Hyran + det där förbehållsbeloppet på 5100 kr. Blir väl inte någon större skillnad ekonomiskt misstänker jag.
Kanske inte.
Är kanske en skön känsla ändå.

Fick ett förslag hemskickat till mig i förrgår jag har pga jobb och andra orsaker inte kunnat ringa min handläggare förrän idag och hon är borta till på tisdag enligt telefonsvararen. Jag har lämnat meddelande via telefon och mejlat idag hoppas det räcker och att jag inte måste prata med henne personligen för då kommer det vara "för sent".

Fick ett förslag hemskickat till mig i förrgår jag har pga jobb och andra orsaker inte kunnat ringa min handläggare förrän idag och hon är borta till på tisdag enligt telefonsvararen. Jag har lämnat meddelande via telefon och mejlat idag hoppas det räcker och att jag inte måste prata med henne personligen för då kommer det vara "för sent".
Skicka ett mejl också för att helgardera, där står datum också.

Nu missförstod du igen ;)

Inte från när du skickat in den.
Utan från när man får bekräftat från kronofogden att dom börjat handlägga den tills man fått inledande/avslag

Haha! Men typiskt!
Jag kommer faktiskt inte ihåg hur lång tid det tog innan dom började handlägga ärendet men det dröjde nog inte så länge. Men fram till inledandet tog det 7 månader. Sen fyra månader till innan jag fick beslut om att dom beviljat skuldsanering. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp