- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Tack!
Inga 3 månader alltså så med andra ord
3 månader från att man skickar in ansökan ca 2 veckor efter att dem börjat handlägga den...
det är snittet...
Tack!
Inga 3 månader alltså så med andra ord
Vad fick du avslag på?Från att jag ansökte till handläggaren ringde så tog det 11 veckor.
Sen när hon hade ringt till att jag fick brev om beslut så tog det några dagar. Blev tyvärr avslag för mig den här gången :/
Vad fick du avslag på?
Hej igen alla! Ska inom kort skicka in min tredje ansökan om skuldsanering. Jag hoppas på tredje gången gillt!
Det har hänt lite grejer sen senast jag ansökte. Bland annat har jag blivit arbetslös pga kronisk värk så jag inte kan jobba med tungt längre och därför måste skola om mig. Jag har träffat läkare, arbetsterapeut, sjukgymnast och en psykolog. Är det bra om man skickar med i ansökan som bevis att man träffat dessa?

Bara att ta det lugnt jag fick inledande i mitten på december och går i väntans tiderDet tar TID ! Jag fick inledande den 22:a mars - beslutet togs den 2:a juli.
Inga konstigheter längs resan - bara ytterst sega borgenärer !
Jag fick inledande i december, godkände betalplan i mitten på mars, väntar på ja el nej. Skriver inte på ngt från de som skickat krav. Om det gäller skulder som uppstått innan du fått inledande så ska du inte skriva på något eller betala. Det är den info jag får av min handläggareJag har fått inledande idag vad händer nu? Behöver jag skriva under delgivningar som kommer från olika inkasso o skicka in ? De som skickar krav o påminnelser ska jag skriva till dem att jag har inledande o inte ska betala? Hur gör ni?
Hur mycket var bilen värd?Hade en bil som var värd för mycket och den skulle säljas men skulle gjort det innan jag ansökte. Mitt dumfel.
Hur mycket var bilen värd?
Hur gamla måste skulderna vara för att jag ska kunna få skuldsanering?