- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Ja, och så vill de kunna kolla om din inkomst ökar med åren så att det kan bli omprövning.
Inte på inledande men dom kan tycka till att inkomsten ska utredas bättre
Ja, och så vill de kunna kolla om din inkomst ökar med åren så att det kan bli omprövning.
Ok, har sjukersättningJa, och så vill de kunna kolla om din inkomst ökar med åren så att det kan bli omprövning.
Nä, men de vill väl ha uppgifter från början för att kunna följa?Inte på inledande men dom kan tycka till att inkomsten ska utredas bättre
Nä, men de vill väl ha uppgifter från början för att kunna följa?
Ja, för du svarade på mitt inlägg om att borgenärer vill ha koll på inkomsten för att kunna begära omprövning om den ökar. Alltså, Gäldenär får inledande, Borgenär tar en upplysning för att ha koll på inkomsten vid inledande. Borgenär kollar sedan (om Gäldenär får skuldsaneringsbeslut) inkomsten efter 1, 2, 3, 4 och 5 (?) år för att veta om/när de ska begära omprövning.Har du svarat på rätt inlägg nu?
Jag svarade att man inte kan begära omprövning på inledandet
Idag ansökte jag på nytt om skuldsanering får se Om det går igenom denna gången. Em fråga, jag är sambo och min sambo har sparpengar, jag har inget alls med dessa pengarna att göra utan min sambo har själv jobbat ihop dessa. När kfm gör tillgångs utredning så minns jag att de även gjorde det på min sambo. Kan min sambos sparpengar ställa till det för mig ? Jag menar kan dem ge mig avslag pga det ?