- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Från ansökan till att de börjar titta på den antar jag.
nä det är 10 veckor.
https://www.kronofogden.se/Handlaggningstider.html
Från ansökan till att de börjar titta på den antar jag.
Okej, missförstod visst. Jag skickade in ansökan i april och fick inledande i nov. Men när jag ansökte var det iofs längre handläggningstider.![]()
Nu missförstod du igen
Inte från när du skickat in den.
Utan från när man får bekräftat från kronofogden att dom börjat handlägga den tills man fått inledande/avslag
Om inte jag missminner mig, så är inte detta första gången som Du har fått inledande skuldsanering” eller hur?
Det är verkligen svårt att veta hur handläggarna arbetar. De kan arbeta med din ansökan flera veckor innan dom tar kontakt eller så tar de kontakt direkt när dom börjar med Din ansökan...
Ingen här ute kan svaret på frågan...
Har fått inledande förut ja.
Men min fråga var,
Från när man fått ett besked från kronofogden att dom börjat handlägga ansökan, tills man fått besked om inledande eller avslag.
Hur lång den tiden varit för dom som fått de nu på senare tid.
Har förklarat de ett antal gånger nu, men svårt att förstå tydligen.
Och ja, jag förstår det kan variera.
men men, vi gömmer det.
Det skrev jag att det kommer ta någon/några dagar.Nu missförstod du igen
Inte från när du skickat in den.
Utan från när man får bekräftat från kronofogden att dom börjat handlägga den tills man fått inledande/avslag
Detta inlägget...Du kan nog räkna med att beslut tas ganska omgående så kolla poit. Det skulle inte förvåna mig om du står med på fredag alt i början på nästa vecka om det blir ett inledande.
Har fått inledande förut ja.
Men min fråga var,
Från när man fått ett besked från kronofogden att dom börjat handlägga ansökan, tills man fått besked om inledande eller avslag.
Hur lång den tiden varit för dom som fått de nu på senare tid.
Har förklarat de ett antal gånger nu, men svårt att förstå tydligen.
Och ja, jag förstår det kan variera.
men men, vi gömmer det.
Tack!Det tog några dagar för mig, var i april för mig.

Tack!
Inga 3 månader alltså så med andra ord