- Meddelanden
- 42
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 42
Ja, det fick jag den 3/4Har du fått ditt förslag till skuldsanering.?
Ja, det fick jag den 3/4Har du fått ditt förslag till skuldsanering.?
Jag kan tänka mig känslan då det där samtalet komMin handläggare ringde upp mig & berättade ! Bästa samtalet EVER. Några dagar därefter kom beslutet i brevlådan oxå.![]()

. Hoppas också på att få det där samtalet snart 
Jag fick inledande den 19/2, fick då sms samt blev uppringd. Den 21/2 fanns jag i Poit. Den 3/4 fick jag förslag på skuldsanering som jag då skickade in meddetsamma. Och nu väntar jag bara på besked, vilket tycks ta olika lång tid. Jag har tittat på Poit, gjort avancerad sökning och sökt på de som fick inledande ungefär samtidigt som mig (ha två fönster öppna så blir det lättare att söka). Det är en del som har fått beslut om skuldsanering, därför hoppas jag också på att det snart är min tur. Men sen finns det också de som fick inledande i december och som fått godkänd först nu.
Lycka till!
Du kan nog räkna med att beslut tas ganska omgående så kolla poit. Det skulle inte förvåna mig om du står med på fredag alt i början på nästa vecka om det blir ett inledande.Idag efter nästan 3 månader sen jag ansökte om skuldsanering fick jag sms och samtal om att dom påbörjar handlägga min ansökan.
hur lång tid kan de ta tills man får inledande? Eller avslag om de blir så.
Ok, vilken tid är då detta? Som gäller 3 månader alltså.Du kan nog räkna med att beslut tas ganska omgående så kolla poit. Det skulle inte förvåna mig om du står med på fredag alt i början på nästa vecka om det blir ett inledande.
Det tog nog bara en vecka, det gick ganska snabbt.När fick du sms/samtal att dom började handlägga din ansökan?
Tid ?Ok, vilken tid är då detta? Som gäller 3 månader alltså.
Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den.
Uppdaterat den 11 maj.
Handläggningstid just nu
3 månader
ok, men jag menar från när en handläggare börjat med ansökan tills man fått inledande eller avslag om de blir så. Alltså inte tiden från inledande till ett beslut.

Från ansökan till att de börjar titta på den antar jag.Ja, handläggningstid 3 månader. På vad gäller det?