Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej, är det något man skickar in skriftligt eller tas sånt över telefon?

Beslut kommer förr eller senare skriftligt. I bland kanske det meddleas på telefon också, men i skrift i slutändan

Hej! Var hittar jag anledningen till att avslag på ansökan? På min står det:

Beslut
Kronofogedmyndigheten avslår din ansökan om skuldsanering.
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Det står inte om det är för att jag ansöker för tidigt (9 månader efter senaste lån), har för lite skulder (1.1 miljon), har för hög inkomst (22tkr brutto)....etc Brukar det se ut såhär? Svår att överklaga/göra en ny ansökan när man inte vet anledningen.

Hur gammal är du?
1.100.000 med en nettoinkomst på cirka 16.000 låter ganska svårt att beta av under 10-15 år om man har räntor på beloppet....Vilket du säkert har.

Hur gammal är du?
1.100.000 med en nettoinkomst på cirka 16.000 låter ganska svårt att beta av under 10-15 år om man har räntor på beloppet....Vilket du säkert har.

Säkert helt omöjligt, men det är ju bara halva frågan. Av det han skrev är det skäligheten som inte dög till

Beslut
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Det står inte om det är för att jag ansöker för tidigt (9 månader efter senaste lån), har för lite skulder (1.1 miljon), har för hög inkomst (22tkr brutto)....etc Brukar det se ut såhär? Svår att överklaga/göra en ny ansökan när man inte vet anledningen.
Det står skälighet. Det är att de anser att du inte av någon anledning gjort allt för att undvika skuldsättning eller gjort allt för att minska skuldsättningen.

Beslut

Är 9 månader en gräns alltså dom har för senast tagna lånet för att få skuldsanering?

I mitt beslut så stod det att dom inte utrett om jag var insolvent när dom gjorde avslag på att det inte var skäligt.

Tyckte KF 22k brutto var hög inkomst? Är ju lägre än snitt inkomsten.

I mitt beslut så stod det att dom inte utrett om jag var insolvent när dom gjorde avslag på att det inte var skäligt.

Tyckte KF 22k brutto var hög inkomst? Är ju lägre än snitt inkomsten.
De anser säkert att hen är insolvent men inte skälig.

Vad gjorde du? Ny ansökan? Överklagade? Fick du någon vidare förklaring?

Nja, fick nöja mig med att det inte var skäligt just nu.

Överklagade och dom gick efter KFs linje.

Gör väl en ny ansökan till sommaren. Antar dom vill se lite tid gå bara.

Kan inte betala mina skulder så

Nu i deklarationstider undrar jag lite över räntor för mig som har skuldsanering. Jag förstår att det inte blir några stora ränteavdrag men endast 2 bolag har lämnat in till skatteverket, några hundralappar.
Bör jag kontakta alla andra...är inte dom egentligen tvungna att inrapportera själva?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp