Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som fått beslutad skuldsanering. Ringde handläggaren till er med beskedet eller väntade ni på besked via post eller såg ni det i POIT?

Saxat från Kronofogdens Facebook sida...
Herre jösses !!

”Nyligen lanserade vi vår digitala tjänst för att ansöka om skuldsanering. Vi är glada över att det är många som börjat använda den.

Med den nya tjänsten har vi fått in ett ökat antal skuldsaneringsansökningar från personer med tillfälliga betalningsproblem. Skuldsanering är till för svårt skuldsatta personer, som ofta levt med skulder i många år och inte kan lösa sina skulder själva.

Det är positivt att personer med tillfälliga betalningsproblem vill komma till rätta med sin ekonomi. Då är kommunernas budget- och skuldrådgivare bra att vända sig till för stöd och rådgivning om hur man kan komma ur en sådan situation. Det är alltid bra att agera tidigt.

Känner du någon som börjar få problem med sin ekonomi? Tipsa gärna om att gå in på kommunens webbsida och boka en tid hos en budget- och skuldrådgivare.”

Snyggt skrivet av dem ändå, utan att skriva folk på näsan tycker jag. Överlag är KF bra och proffsiga i sitt bemötande!
Fast det påverkar de som verkligen är i behov av skuldsanering då kfm tid upptas genom att gå igenom de som ej är i behov av skuldsanering, längre handläggningstid.

Fast det påverkar de som verkligen är i behov av skuldsanering då kfm tid upptas genom att gå igenom de som ej är i behov av skuldsanering, längre handläggningstid.
Precis vad jag tänkte

Saxat från Kronofogdens Facebook sida...
Herre jösses !!

”Nyligen lanserade vi vår digitala tjänst för att ansöka om skuldsanering. Vi är glada över att det är många som börjat använda den.

Med den nya tjänsten har vi fått in ett ökat antal skuldsaneringsansökningar från personer med tillfälliga betalningsproblem. Skuldsanering är till för svårt skuldsatta personer, som ofta levt med skulder i många år och inte kan lösa sina skulder själva.

Det är positivt att personer med tillfälliga betalningsproblem vill komma till rätta med sin ekonomi. Då är kommunernas budget- och skuldrådgivare bra att vända sig till för stöd och rådgivning om hur man kan komma ur en sådan situation. Det är alltid bra att agera tidigt.

Känner du någon som börjar få problem med sin ekonomi? Tipsa gärna om att gå in på kommunens webbsida och boka en tid hos en budget- och skuldrådgivare.”
‍♀️‍♀️‍♀️

Fattar inte varför dem ska hålla på att tjata om a-kassa när dem sagt nej till mig flera gånger. Nu begär dessutom a-kassan intyg från min nuvarande anställning och de jag hade från mina tidigare anställningar. Är inte ens säker på att mina fd chefer jobbar kvar som vem sjutton ska skriva intyg? Är rädd att jag kommer bli nekad skuldsanering pga detta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp