Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast det påverkar de som verkligen är i behov av skuldsanering då kfm tid upptas genom att gå igenom de som ej är i behov av skuldsanering, längre handläggningstid.

Är mycket som drar ner på takten i den handläggningen som folk hittar på:)

Hej! Var hittar jag anledningen till att avslag på ansökan? På min står det:

Beslut
Kronofogedmyndigheten avslår din ansökan om skuldsanering.
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Det står inte om det är för att jag ansöker för tidigt (9 månader efter senaste lån), har för lite skulder (1.1 miljon), har för hög inkomst (22tkr brutto)....etc Brukar det se ut såhär? Svår att överklaga/göra en ny ansökan när man inte vet anledningen.

Beslut
Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

Det står inte om det är för att jag ansöker för tidigt (9 månader efter senaste lån), har för lite skulder (1.1 miljon), har för hög inkomst (22tkr brutto)....etc Brukar det se ut såhär? Svår att överklaga/göra en ny ansökan när man inte vet anledningen.

Ser ut som ett copy/paste på mitt avslag jag fick i december :)

Om det står att det inte är skäligt har de ju inte räknat på om du uppfyller insolvens så du kan ju utesluta för hög lön eller för låg skuld (hade det berott på det skulle det stå att du inte är insolvent). Men de borde ju skriva varför de inte tycker det är skäligt.

Beslut

Det står inte nånstans i brevet vad orsaken är? Tror det stod lika för mig i början sen så kom själva "huvud anledningen" i slutet har jag för mig...Jag kunde exakt veta vad jag skulle överklaga på i alla fall.

På kfms nya sida där man ansöker om skuldsanering finns där ju ingenstans att förklara och berätta hur och varför skulderna uppkommit.

När i processen görs detta? Tänker att sånt borde ju spela in i deras beslut.

Eller tittas det bara på siffrorna?

På kfms nya sida där man ansöker om skuldsanering finns där ju ingenstans att förklara och berätta hur och varför skulderna uppkommit.

När i processen görs detta? Tänker att sånt borde ju spela in i deras beslut.

Eller tittas det bara på siffrorna?

Det görs flera gånger, först innan ev inledande

Beslut

Då är det något annat än vara siffrorna man tagit det på

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp