Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det var några sidor här har lite frågor om nån kan svara?

1. Ska du betala allt som vanligt det du kan när du ansökt om skuldsanering? Eller ska du sluta betala på skulderna tills allt är klart?

2. Måste skulder ligga hos kfm innan du kan ansöka?

3. Har haft löneutmätning 2013-2014 finns ändå möjlighet att få sanering?

4. hur färska får lånen vara?

1 finns inget glasklart svar
2 nej, kan underlätta
3 ja
3 finns inget glasklart svar

Hur lång tid efter inledande kan man få beslut? Fick inledande 10 feb och har inte hört något mer från handläggaren

Hur lång tid efter inledande kan man få beslut? Fick inledande 10 feb och har inte hört något mer från handläggaren
Först ska du få förslag till skuldsanering som du och borgenärena ska godkänna alt invända mot. De har tre veckor på sig men det tar oftast längre tid.
Sen om det godkänns ytterligare lite tid till beslut. Efter beslutet tre veckor till det vinner laga kraft.

Först ska du få förslag till skuldsanering som du och borgenärena ska godkänna alt invända mot. De har tre veckor på sig men det tar oftast längre tid.
Sen om det godkänns ytterligare lite tid till beslut. Efter beslutet tre veckor till det vinner laga kraft.

Jag fick inledande i mitten av nov och har inte fått slutlig ännu. Tar fyra månader i snitt från inledandedatumet tyvärr.

Nu är ansökan inskickad...känns helt ok..vad händer nu? hon på kfm sa att det tar ca 3 mån att få inledande , sen nån månad till innan beslut . Har inget hos kfm ännu men det lär börja komma in snart, vad gör jag då? Skickar tillbaka underskrivet vet jag.

Jag fick inledande i mitten av nov och har inte fått slutlig ännu. Tar fyra månader i snitt från inledandedatumet tyvärr.
Tog 3 månader att få inledande.... Läste att bankerna har 3 v på sig att komma med sitt sen efter det tas beslutet och skickas till mej och bankerna...... Hur mycket det stömmer vet jag inte

Det låter fullt normalt. Längsta jag sett var 10 månader

Tog 3 månader att få inledande.... Läste att bankerna har 3 v på sig att komma med sitt sen efter det tas beslutet och skickas till mej och bankerna...... Hur mycket det stömmer vet jag inte
Stämmer inte. Däremellan skickas ett förslag till skuldsanering ut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp