Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ang skulder till CSN så har jag för mig att återkrav (dvs man har fått mer studielån än man har rätt till) inte prioriteras men däremot restade återbetalningar prioriteras. Eller var det tvärtom. Haha. Skillnad är det iaf.

Min mor har ju på min önskan skickat in att jag har en skuld till henne till kfm. Hon är utan tvekan den största enskida skulden jag har på över 600k. Nu vill kfm ha ett skuldbrev eller liknande för att kunna göra så hon får tillbaka något på min förhoppningsvis kommande skuldsanering. Ingen av mina andra privata borgenärer har dom krånglat med men då har summan varit en tredje del ifs. Vi har inget skuldbrev tecknat men det står klart och tydligt på hennes bank när pengarna kom in och att hon blev beviljad lånet för att kunna hjälpa sin son med att betala av lån och krediter. Räcker det som bevis? Kan ju få en bankman på hennes bank att intyga om det också om det skulle behövas.

Har någon annan varit med om liknande? Känns som dom borde agera liknande på alla privata lån men det kanske tycker summan kändes hög?

Ang skulder till CSN så har jag för mig att återkrav (dvs man har fått mer studielån än man har rätt till) inte prioriteras men däremot restade återbetalningar prioriteras. Eller var det tvärtom. Haha. Skillnad är det iaf.

Inget till csn prioriteras

Min mor har ju på min önskan skickat in att jag har en skuld till henne till kfm. Hon är utan tvekan den största enskida skulden jag har på över 600k. Nu vill kfm ha ett skuldbrev eller liknande för att kunna göra så hon får tillbaka något på min förhoppningsvis kommande skuldsanering. Ingen av mina andra privata borgenärer har dom krånglat med men då har summan varit en tredje del ifs. Vi har inget skuldbrev tecknat men det står klart och tydligt på hennes bank när pengarna kom in och att hon blev beviljad lånet för att kunna hjälpa sin son med att betala av lån och krediter. Räcker det som bevis? Kan ju få en bankman på hennes bank att intyga om det också om det skulle behövas.

Har någon annan varit med om liknande? Känns som dom borde agera liknande på alla privata lån men det kanske tycker summan kändes hög?
För mig är det självklart att man kollar upp privata skulder då man annars kan hitta på en massa skulder som inte finns.
Skulder till lånebolag ska redovisas så det vore märkligt om inte de privata gjordes det.
Stora som små.

Hej allihopa. Sorry att jag byter ämne nu! Men nu har jag fått börja inleda skuldsanering för andra gången. Har sökt skuldsanering 3 gånger totalt och första gången jag sökte fick jag börja inleda men fick avslag då en jurist fick besluta i slutet och orsaken var att ”mina skulder var för färska”. Andra gången jag ansökte fick jag avslag direkt och nu när jag sökt en tredje gång fick jag börja inleda igen. Bara lite kort info om min situation, jag har skulder på ca 2 miljoner kr och de mesta är från ett gammal spelmissbruk. Jag har idag vart spelfri i ca 3 år och även gått en KBT behandling för spel. Har mått psykiskt dåligt i många år och träffar än idag en psykolog varje vecka. Tänkte bara nu när jag fått börja inleda när står de i POIT att jag har fått börja inleda ? Tar det 2 veckor innan beslutet ”lagar kraft” eller hur funkar det? En sista fråga, är det någon som vet hur långt tid det tar från de att man fått börja inleda till man får ett beslut om man blir beviljad eller inte ? Hoppas verkligen detta går vägen efter 3 ansökningar, mår så dåligt över de och vill bara få en ny chans i livet...
Hej.

jag är också i samma sits. 1,8msek. Säkert 1,9 nu då jag släppte allt i höstas. Fått inledande men väntar på utslag. Såg även nu i min deklaration att jag har fått betydligt högre ”lön” än vad verkligheten speglar. Då jag bytte jobb och fick ut semesterdagar. Samt varit pappaledig vid årsskiftet som gjort att jag fick lite mer pengar under 2019. Också spelskulder. Hyfsat färska. Sista lånet maj 2019. Men äldsta från 2008.
Sitter på nålar varje dag. Fick avslag direkt första gången jag sökte pågrund av för färska skulder. lycka till!

För mig är det självklart att man kollar upp privata skulder då man annars kan hitta på en massa skulder som inte finns.
Skulder till lånebolag ska redovisas så det vore märkligt om inte de privata gjordes det.
Stora som små.
Ja. Det är verkligen märkligt. Jag har 2 privata skulder. 580k och 200k de har inte begärt något alls förutom vanligt brev om hur mycket pengar de gäller.

Ja. Det är verkligen märkligt. Jag har 2 privata skulder. 580k och 200k de har inte begärt något alls förutom vanligt brev om hur mycket pengar de gäller.

Så är det ungefär för mig med men dom kollade bara det stora. Dom andra ”mindre” är redan i ”rulllistorna”..

Om man hållit på att lägga om lån och grejja, anses då skulderna som ”färska” även om man egentligen haft lånen i 15 år fast hos olika aktörer då?

Det var några sidor här har lite frågor om nån kan svara?

1. Ska du betala allt som vanligt det du kan när du ansökt om skuldsanering? Eller ska du sluta betala på skulderna tills allt är klart?

2. Måste skulder ligga hos kfm innan du kan ansöka?

3. Har haft löneutmätning 2013-2014 finns ändå möjlighet att få sanering?

4. hur färska får lånen vara?

Hej.

jag är också i samma sits. 1,8msek. Säkert 1,9 nu då jag släppte allt i höstas. Fått inledande men väntar på utslag. Såg även nu i min deklaration att jag har fått betydligt högre ”lön” än vad verkligheten speglar. Då jag bytte jobb och fick ut semesterdagar. Samt varit pappaledig vid årsskiftet som gjort att jag fick lite mer pengar under 2019. Också spelskulder. Hyfsat färska. Sista lånet maj 2019. Men äldsta från 2008.
Sitter på nålar varje dag. Fick avslag direkt första gången jag sökte pågrund av för färska skulder. lycka till!

Hej!

Hur färska var dina lån när du ansökte första gången ?

Hur länge har du varit spelfri ?

Jag är i samma situation som du 1,5 msek p.g.a spelskulder.

Mina äldsta från 2008 och senaste november 2019.

De senaste lånen togs för betala andra dyra lån och släcka bränder.

Genomgår en KBT behandling och varit helt spelfri i 3 månader nu.

Jag vill ansöka skuldsanering i slutet av den här månaden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp