Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gokväll
Har en fundering på skatteåterbäringen första gången efter saneringen har börjat. Får vi några räntepengar tillbaka?

Man får behålla skattepengarna efter en inledd skuldsanering. Vet dock inte om det gäller för alla belopp, jag själv fick behålla 18,000.

Man får behålla skattepengarna efter en inledd skuldsanering. Vet dock inte om det gäller för alla belopp, jag själv fick behålla 18,000.

Är det bara inlett och inte beslutat kan skatteåterbäringen ryka om man har allmänna mål för indrivning

Är det bara inlett och inte beslutat kan skatteåterbäringen ryka om man har allmänna mål för indrivning

Jag skulle nog ha formulerat mig bättre. Själv har jag inga allmänna mål så den biten tänkte jag inte på.

Jag skulle nog ha formulerat mig bättre. Själv har jag inga allmänna mål så den biten tänkte jag inte på.
Min skatteåterbäring rök trots att min skuldsanering var beviljad och trots att jag inte hade skatteskulder.
Att uppge allt och vara 100 % ärlig är till fördel och för att inte riskera ett avslag.

Min skatteåterbäring rök trots att min skuldsanering var beviljad och trots att jag inte hade skatteskulder.
Att uppge allt och vara 100 % ärlig är till fördel och för att inte riskera ett avslag.

Varför rök den? Som jag har förstått det så får man kanske inte behålla en skatteåterbäring som är för hög typ 50,000. Men annars står det ju hos kronofogden att man får behålla skatteåterbäringen, iaf om man fått skuldsaneringen beviljad. Självklart ska man vara ärlig, själv ringde jag min handläggare och sa vad jag skulle få tillbaka och hon sa bara att det fick jag behålla och göra vad jag ville med.

Att du inte uppgett ditt ob i din skuldsanering är inte bra. Din inkomst ska inkludera ob-tillägget.

Jag frågade min skuldrådgivare om det när hon skrev ihop ansökan, tyvärr kommer jag inte ihåg hennes svar men jag utgick ju från att hon visste vad hon höll på med så där tycker jag att hon begått ett fel. Sen när jag ringde handläggaren och berättade det för någon vecka sen sa hon att det var konstigt att hon inte tagit med det och frågade om min o.b översteg 2,500kr vilket den inte gör och då tyckte hon inte att det var någon mening med att skicka in om omprövning. Sen kan ju såklart borgenärerna reagera så jag vet inte hur jag ska göra. Det känns som att man får olika svar hela tiden beroende vem man pratar med på skuldsaneringateamet. :/

Jag frågade min skuldrådgivare om det när hon skrev ihop ansökan, tyvärr kommer jag inte ihåg hennes svar men jag utgick ju från att hon visste vad hon höll på med så där tycker jag att hon begått ett fel. Sen när jag ringde handläggaren och berättade det för någon vecka sen sa hon att det var konstigt att hon inte tagit med det och frågade om min o.b översteg 2,500kr vilket den inte gör och då tyckte hon inte att det var någon mening med att skicka in om omprövning. Sen kan ju såklart borgenärerna reagera så jag vet inte hur jag ska göra. Det känns som att man får olika svar hela tiden beroende vem man pratar med på skuldsaneringateamet. :/
Okej.
Jag gjorde min ansökan själv, tog med ob. Sen frågade handläggaren om summan på ob vid vårt första samtal innan inledande. Det står med i förslaget och beslutet också.
Ja, det är märkligt att det inte finns en tydlig linje och att alla gör likadant.
Ska bli tydligare riktlinjer fram över har jag uppfattat det som.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp