Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Varför rök den? Som jag har förstått det så får man kanske inte behålla en skatteåterbäring som är för hög typ 50,000. Men annars står det ju hos kronofogden att man får behålla skatteåterbäringen, iaf om man fått skuldsaneringen beviljad. Självklart ska man vara ärlig, själv ringde jag min handläggare och sa vad jag skulle få tillbaka och hon sa bara att det fick jag behålla och göra vad jag ville med.
Jag uppgav vad jag skulle få i återbäring juni 2019 och då sa min handläggare att den skulle betalas in med Juli-inbetalningen trots beslut i april. Summan var 21000 kr.

Jag uppgav vad jag skulle få i återbäring juni 2019 och då sa min handläggare att den skulle betalas in med Juli-inbetalningen trots beslut i april. Summan var 21000 kr.

Ja, de e märkligt hur olika det kan vara... Själv fick jag inledande i slutet av mars 2019. I april fick jag en extremt liten skatteåterbäring (pga jämkning på skatten året innan). Jag meddelade min skuldsaneringshandläggare beloppet och hen sa att jag fick behålla slanten. Sedan i maj fick jag bonusutbetalning och meddelade igen min skuldsaneringshandläggare detta och en större del av bonusen (dock ej allt) fick jag betala in månaden efter min skuldsanering blev fastställd. :)

Mycket konstigt att det blir så olika utfall.

Har du lyckats spara pengar under din skuldsanering? Hur länge har du haft din? :)

Mycket konstigt att det blir så olika utfall.

Har du lyckats spara pengar under din skuldsanering? Hur länge har du haft din? :)
Inledande i November 2018.
Har sparat av lönen nu i december kunde tyvärr inte spara något från junilönen då jag var sjukskriven.
Jag klarar mig dvs det går runt.

Inledande i November 2018.
Har sparat av lönen nu i december kunde tyvärr inte spara något från junilönen då jag var sjukskriven.
Jag klarar mig dvs det går runt.

Då fick vi inledande vid samma tidpunkt. ;) Bra jobbat!

Då fick vi inledande vid samma tidpunkt. ;) Bra jobbat!
Vad har ni haft för förutsättningar till saneringen?
Gamla/nya skulder? När skaffades senaste skulden innan?
Har ni haft utmätning innan eller chansat med sanering och fått det?
Ensam/sambo/gift?
Barn?

Många frågor men har aldrig förstått någons situation (alla vinklar) när någon har blivit beviljad och inte.

Vad har ni haft för förutsättningar till saneringen?
Gamla/nya skulder? När skaffades senaste skulden innan?
Har ni haft utmätning innan eller chansat med sanering och fått det?
Ensam/sambo/gift?
Barn?

Många frågor men har aldrig förstått någons situation (alla vinklar) när någon har blivit beviljad och inte.

Jag är särbo och har inga egna barn och har fast jobb. Jag kommer inte ihåg rakt upp och ner hur färsk den nyaste skulden var för jag försökte länge få det att gå runt med alla lån tills det inte gick längre.

En del skulder var sedan flera år tillbaka medans vissa var mer nära i tid.

Jag väntade ett år efter att jag släppt allt till kronofogden, (löneutmätning) tänkte att då ser dom att jag klarar av att leva med mindre pengar och inte drar på mig nya skulder. Sökte efter det i början på juni och fick slutgiltigt besked i mars året därpå.

Hoppas du fick något svar på dina frågor.

Hej!
Någon som vet hur vanligt det är att tingsrätten avslår en skuldsanering när KFM bedömt att man ska få det? En borgenär har nämligen överklagat min skuldsanering till tingsrätten.

Hej!
Någon som vet hur vanligt det är att tingsrätten avslår en skuldsanering när KFM bedömt att man ska få det? En borgenär har nämligen överklagat min skuldsanering till tingsrätten.
Vad jag läst så är det ovanligt att tingsrätten inte bedömmer samma som KFM.
Vad är motiveringen till överklagan ?

Vad jag läst så är det ovanligt att tingsrätten inte bedömmer samma som KFM.
Vad är motiveringen till överklagan ?
Hoppas på det. Det gäller en privatperson som inte anser sig solidariskt betalningsansvarig i vissa skulder som KFM och jag tagit upp när vi angett vilka skulder jag har.
Men det spelar ju egentligen ingen roll, för jag har ju ändå dessa skulder.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp