Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du har betalt in räntor under 2019 eller haft löneutmätning som oftast placerats mot just räntan, så bör Du få tillbaks, men resterande år på skuldsaneringen, så lär det inte bli några pengar tillbaks...
Räntorna tickar väl på även under inledande och fram till beslut? Eller?

Räntorna tickar väl på även under inledande och fram till beslut? Eller?

Räntor slutar ticka vid inledande.
De flesta brukar oavsett det boka betalningar mot kapitalet under skuldsanering, jag vet inte varför, har kanske något med avdragsrätten för borgenärerna att göra, eller så tycker man det är väl mycket att både ordna skatteåterbäring åt gäldenärer och skriva av stora fordringar.

Räntor slutar ticka vid inledande.
De flesta brukar oavsett det boka betalningar mot kapitalet under skuldsanering, jag vet inte varför, har kanske något med avdragsrätten för borgenärerna att göra, eller så tycker man det är väl mycket att både ordna skatteåterbäring åt gäldenärer och skriva av stora fordringar.

Med all rätt...fullt förståligt !

Och upphävs en skuldsanering har jag för mig att det är som om den aldrig funnits, så sker det efter 4 år räknas 4 års ränta upp i ett nafs

Rännta räknas upp, alltså typ skapas.
En skuld på 500000 med ränta på 20% ger ränta på 100k per år. Ett upphävande innebär att den frusna räntan räknas i kapp på en gång och vips hade man 400k mer i skulder än innan upphävandet. För att de ska bli avdragsgilla måste man betala in 400k.

Rännta räknas upp, alltså typ skapas.
En skuld på 500000 med ränta på 20% ger ränta på 100k per år. Ett upphävande innebär att den frusna räntan räknas i kapp på en gång och vips hade man 400k mer i skulder än innan upphävandet. För att de ska bli avdragsgilla måste man betala in 400k.
Jag menade att då får man tillbaka på skatten till gagn för skulderna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp