- Meddelanden
- 131
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 197
Men då kan jag ju riskera hela skuldsaneringen.Som Kimsan skrev ej väcka den Björn som sover
Du är ärlig och det ska ju löna sig eller hur![]()
Men då kan jag ju riskera hela skuldsaneringen.Som Kimsan skrev ej väcka den Björn som sover
Hade skuldsaneringen vunnit laga kraft?Skuldsanering.
HejOm man väcker den ”björn som sover” genom att själv meddela KF om en relativt hög engångsutbetalning som @Bridget uppenbarligen har gjort, så tror jag det blir svårt att få behålla dessa pengar...Tror inte dom funderar i en 12-månaders period på samma sätt som om du får en högre månadslön eller lite extra utbetalda pengar varje månad.
Det skulle inte förvåna mig om denna typ av relativt höga ”engångsutbetalningar” skall fördelas ut på skulderna....
Skall bli intressant att följa vad som händer i detta fall för jag kommer ju oxå få lite högre engångs utbetalningar varje år i form av bonus... Jag hade nog inte tänkt meddela KF om det, så länge min årsinkomst sammantaget inte överskrider 30-40.000kr, men utfallet av Bridgets omprövning kanske gör att jag får ompröva detta.
Jag får även semesterersättning om ca 10tkr brutto i juni, men den pengen hade jag inte tänkt redovisa.
Ja, tre månader innan.Hade skuldsaneringen vunnit laga kraft?
@Syrran jag tror att en omprövning är det enda rätta. Var det fel att ompröva så får hon behålla pengarna. Jag hade inte chansat på att låta björnen vara i idet.Som Kimsan skrev ej väcka den Björn som sover

Okej det ska du absolut inte göra.Men då kan jag ju riskera hela skuldsaneringen.
Nej inte om hon får behålla dom naturligtvis inte@Syrran jag tror att en omprövning är det enda rätta. Var det fel att ompröva så får hon behålla pengarna. Jag hade inte chansat på att låta björnen vara i idet.

Ja absolut får nog sluta att lägga mig i saker härJag hade kört omprövning hur som
Även om man slår ut beloppet på ett år är det lite under gränsen
Men skulle någon av dina borgenärer ha tråkigt och vilja leta fram nått och råka hitta nått vet man ju inte hur de ställer sig och om se gör en omprövning så tror jag de nog hade sett bättre ut att man själv gjort en omprövning
Sedan om du får behålla eller betala in men att riskera eller att de skulle förlänga skuldsaneringen är ju tråkigt då behåller man.
Sen kan man av tyst om man vill det, upp till varje person att känna vad man tycker och känner![]()
naturligtvis ska man inte riskera nått om det är så att kollen är på allt även engångsbelopp har ju inte själv skuldsanering men skulle inte vilka riskera den för dessa pengarDU lägger dig inte i nått allsJa absolut får nog sluta att lägga mig i saker härnaturligtvis ska man inte riskera nått om det är så att kollen är på allt även engångsbelopp har ju inte själv skuldsanering men skulle inte vilka riskera den för dessa pengar
alla har ju olika erfaranheter och tankar, planer, idéer och därför finns väl denna plattform för att dela med sig av allt så får man ju själv välja hur man vill göra