Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jo jag har fått förslag från skusan men detta är inte med tydligen där. Mailade till handläggaren idag och då skulle dom kontakta dom och meddela att jag har inledd skuldsanering. Men tycker det är konstigt att kronofogden överhuvudtaget tar emot ett föreläggande utan att meddela redan då att det är inlett.
Men nu tar det väl ännu mer tid och så vidare då en till kommit till på listan. Måste väl allt räknas om och skickas ut igen misstänker jag. Fick förslaget mitten November.

Finns inget hinder att fastställa skulden i utslag trots inledande dock. Får inte verkställas bara

Hej

Har skuldsanering och
fick en extra utbetalning av innestående sem lön på 30000kr nu i december. Har låg inkomst annars. Först sa KF att jag kunde behålla, bra sa jag för det är 30000. Ojdå så mycket pengar bäst du gör en omprövning på pengarna.
Tar en omprövning lång tid, och tror ni att jag får behålla dem? Eller en del av dem.

Bridget

Hej

Har skuldsanering och
fick en extra utbetalning av innestående sem lön på 30000kr nu i december. Har låg inkomst annars. Först sa KF att jag kunde behålla, bra sa jag för det är 30000. Ojdå så mycket pengar bäst du gör en omprövning på pengarna.
Tar en omprövning lång tid, och tror ni att jag får behålla dem? Eller en del av dem.

Bridget
Några veckor tror jag. Omprövning på en summa som 30000 kr fördelat på 12 månader blir inte en sån höjning som 4-5000 kr som de säger vara en anledning till ny betalplan.

Några veckor tror jag. Omprövning på en summa som 30000 kr fördelat på 12 månader blir inte en sån höjning som 4-5000 kr som de säger vara en anledning till ny betalplan.

Om man väcker den ”björn som sover” genom att själv meddela KF om en relativt hög engångsutbetalning som @Bridget uppenbarligen har gjort, så tror jag det blir svårt att få behålla dessa pengar... :( Tror inte dom funderar i en 12-månaders period på samma sätt som om du får en högre månadslön eller lite extra utbetalda pengar varje månad.
Det skulle inte förvåna mig om denna typ av relativt höga ”engångsutbetalningar” skall fördelas ut på skulderna....
Skall bli intressant att följa vad som händer i detta fall för jag kommer ju oxå få lite högre engångs utbetalningar varje år i form av bonus... Jag hade nog inte tänkt meddela KF om det, så länge min årsinkomst sammantaget inte överskrider 30-40.000kr, men utfallet av Bridgets omprövning kanske gör att jag får ompröva detta.
Jag får även semesterersättning om ca 10tkr brutto i juni, men den pengen hade jag inte tänkt redovisa.

Om man väcker den ”björn som sover” genom att själv meddela KF om en relativt hög engångsutbetalning som @Bridget uppenbarligen har gjort, så tror jag det blir svårt att få behålla dessa pengar... :( Tror inte dom funderar i en 12-månaders period på samma sätt som om du får en högre månadslön eller lite extra utbetalda pengar varje månad.
Det skulle inte förvåna mig om denna typ av relativt höga ”engångsutbetalningar” skall fördelas ut på skulderna....
Skall bli intressant att följa vad som händer i detta fall för jag kommer ju oxå få lite högre engångs utbetalningar varje år i form av bonus... Jag hade nog inte tänkt meddela KF om det, så länge min årsinkomst sammantaget inte överskrider 30-40.000kr, men utfallet av Bridgets omprövning kanske gör att jag får ompröva detta.
Jag får även semesterersättning om ca 10tkr brutto i juni, men den pengen hade jag inte tänkt redovisa.
Ja, fick ju betala in min skatt på 18000 kr så det är ju inte omöjligt att det kan bli så.

Hade gjort som dig Kimsan:)
Kan bli strul för Bridget.
Nog för att man ska vara ärlig men detta kan ställa till mer för henne än gynna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp