- Meddelanden
- 503
- Mottagna reaktioner
- 100
- Poäng
- 267
Tack för svarNej en ny som ser det med nya ögon
Tack för svarNej en ny som ser det med nya ögon
Det låter mest troligt att de gör det.Om det blir avslag även i tingsrätten om inledande av skuldsanering och man söker igen, tittar dom då på ens första ansökan?
Egentligen behöver du inte ha så mycket koll mer än att kolla om skulden är med i betalningsplanen. Är den inte med så kontakta din handläggare så får hen ta beslut om den ska med eller ej. Just det bolaget var fula och lämnade in dubbla skulder på mig med en riktig skuld och en påhittad med nästan samma summa men med falskt lånenummer och de uppgav att lånet var taget hos deras dotterbolag som inte ens sysslar med lån.
Jag kunde inte släppa det men min handläggare tog ändå med båda i förslag till skuldsanering. Jag gav mig inte så till slut mejlade hon dom och bad om lånedokument och efter fem minuter svarade de att det var en och samma skuld så den ena plockades bort och nytt förslag fick upprättas.
Fan, blir upprörd igen när jag tänker på det!
Verkar inte va med på förslaget vad jag kan se men kommer heller inte in på Sergel inkasso sidorna just nu pga problem med sidan suck. Någon som vet om credistar brukar använda sig av sergel?
Bara känner på mig att detta kommer strula till det och dra ut ännu mer på tiden nu, redan väntat sedan Juli på förslag och nu massa mera strul.
Loggade in på creditstars sida och ser att lånet är från 2018-08 men dom har nu skickat ut om föreläggande 1,5 år efter liksom. Känner på mig att jag redan betalat bort det faktiskt men hittar inget mail eller nånting från dom.
I mitt fall använde de sig av Eurocredit inkasso och mitt i inledande mailade de mig om att de återtagit ärendet från inkasso och ville att jag skulle betala skulden direkt till dem. Mailade dem om att jag hade inledande och att de skulle anmäla skulden till KFM. Inget svar förrän några dagar senare om att jag inte behövde betala p-piller skulden. Mailade samtidigt min handläggare på KFM och då skulle hen underrätta dem omgående.
Du har väl fått förslag till skusan?
jo jag har fått förslag från skusan men detta är inte med tydligen där. Mailade till handläggaren idag och då skulle dom kontakta dom och meddela att jag har inledd skuldsanering. Men tycker det är konstigt att kronofogden överhuvudtaget tar emot ett föreläggande utan att meddela redan då att det är inlett.I mitt fall använde de sig av Eurocredit inkasso och mitt i inledande mailade de mig om att de återtagit ärendet från inkasso och ville att jag skulle betala skulden direkt till dem. Mailade dem om att jag hade inledande och att de skulle anmäla skulden till KFM. Inget svar förrän några dagar senare om att jag inte behövde betala p-piller skulden. Mailade samtidigt min handläggare på KFM och då skulle hen underrätta dem omgående.
Du har väl fått förslag till skusan?
Skuldsaneringsenheten och Kfm samarbetar inte på det viset.jo jag har fått förslag från skusan men detta är inte med tydligen där. Mailade till handläggaren idag och då skulle dom kontakta dom och meddela att jag har inledd skuldsanering. Men tycker det är konstigt att kronofogden överhuvudtaget tar emot ett föreläggande utan att meddela redan då att det är inlett.
Men nu tar det väl ännu mer tid och så vidare då en till kommit till på listan. Måste väl allt räknas om och skickas ut igen misstänker jag. Fick förslaget mitten November.
jo jag har fått förslag från skusan men detta är inte med tydligen där. Mailade till handläggaren idag och då skulle dom kontakta dom och meddela att jag har inledd skuldsanering. Men tycker det är konstigt att kronofogden överhuvudtaget tar emot ett föreläggande utan att meddela redan då att det är inlett.
Men nu tar det väl ännu mer tid och så vidare då en till kommit till på listan. Måste väl allt räknas om och skickas ut igen misstänker jag. Fick förslaget mitten November.