Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En liten dum fråga kanske,
Om man söker sanering, som går vidare till inledande och man har krediter hos exempelvis credway, ferratum, smspengar och liknande, anmäler de tiden då man senast utnyttjade krediten eller när man ansökte om krediten? Eller kanske både och?

Om man söker sanering, som går vidare till inledande och man har krediter hos exempelvis credway, ferratum, smspengar och liknande, anmäler de tiden då man senast utnyttjade krediten eller när man ansökte om krediten? Eller kanske både och?

När den öppnades ska vara med, dom kan i fritex ange typ "nyttjas löpande, katten tog ut pengar senast 1 december och ansökte om höjning 4 dec

Du anger det och de anger det och i bästa fall uppger de korrekta uppgifter. I mitt fall lämnade ett flertal in osanna uppgifter till skusan men jag kunde motbevisa det då jag hade sparat allt.

Väntar svar om inledande

Pratade med KF handläggaren idag (kontroll om att alla uppgifter stämmer mm) hmm men fick ingen bra känsla alls. Svar kommer troligtvis i slutet av veckan :/ bara att hen sa så känns ju f-n som avslag.

Blir en nervös väntan nu.

Senast ändrad:
Väntar svar om inledande

Pratade med KF handläggaren idag (kontroll om att alla uppgifter stämmer mm) hmm men fick ingen bra känsla alls. Svar kommer troligtvis i slutet av veckan :/ bara att hen sa så känns ju f-n som avslag.

Blir en nervös väntan nu.
Den känslan hade jag också och andra hör men som ändå blev inledande. - :)

Den känslan hade jag också och andra hör men som ändå blev inledande. - :)

Ja man får ju hoppas man har fel :)

Om jag får inledande denna månad kommer jag få behålla dec ”lön” då ?
Är nöjd bara jag får inledande . Men har för mig att jag har läst att även inledande har betalningsfria månader.

Senast ändrad:
Jag har löneutmätning sen september, och i förra veckan kom det inkasso från Granit inkasso, på restavgifter och andra avgifter, jag har 3 olika ärenden där, som redan gått till kronofogden tidigt i höstas.
Får dom lov att fakturera mer i efterhand?
Kontaktade dom i förra veckan och kom svar idag, dom förstår inte vad jag menar med att kontakta dom och fråga om denna ytterlirare fakturering och att dom kommer att fakturera mina 3 ärenden tills att dessa är fullt betalda, får dom lov att göra så??

Jag har löneutmätning sen september, och i förra veckan kom det inkasso från Granit inkasso, på restavgifter och andra avgifter, jag har 3 olika ärenden där, som redan gått till kronofogden tidigt i höstas.
Får dom lov att fakturera mer i efterhand?
Kontaktade dom i förra veckan och kom svar idag, dom förstår inte vad jag menar med att kontakta dom och fråga om denna ytterlirare fakturering och att dom kommer att fakturera mina 3 ärenden tills att dessa är fullt betalda, får dom lov att göra så??
Det får dom. Vissa skickar ju in till kfm endast det som gått till inkasso. Skulden avskrivs ju inte bara för det gått till kfm.

Det får dom. Vissa skickar ju in till kfm endast det som gått till inkasso. Skulden avskrivs ju inte bara för det gått till kfm.
Förstår ju att skulden inte avskrivs men att dom får fortsätta att skicka ut debitering av avgifter etc., det visste jag inte...
Tack för svaret!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp