Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns inget bra svar på detta men jag frågar ändå :) Hur lång ska en överklagan om nekad skuldsanering vara? Jag har fått ihop en halv a4. Det jag har skriver är jag supernöjd med. Har skrivit åtgärder och klargjort eventuella negativa frågetecken efter deras första bedömning.

Känns så lite men behöver väl inte dra hela historien igen liksom?

Finns inget bra svar på detta men jag frågar ändå :) Hur lång ska en överklagan om nekad skuldsanering vara? Jag har fått ihop en halv a4. Det jag har skriver är jag supernöjd med. Har skrivit åtgärder och klargjort eventuella negativa frågetecken efter deras första bedömning.

Känns så lite men behöver väl inte dra hela historien igen liksom?
Det räcker att bemöta det man tycker är felaktigt. Sedan kan det vara bra att vara tydlig med vad man yrkar på också.

Det räcker att bemöta det man tycker är felaktigt. Sedan kan det vara bra att vara tydlig med vad man yrkar på också.
Ja, var saklig och konkret. Det var jag när jag överklagade i augusti 2018. Tyvärr blev det avslag, men ge inte upp för det. Handläggningstiderna är nu nere på en vettig nivå. På mitt tredje försök fick jag äntligen inledande och denna gång var handläggningstiden endast 10 veckor.

Fick inledande dagen efter samtalet med handläggare för 3 dagar sen, har ju löneutmätning men den upphör direkt?

Antar att denna månadens lön är körd ?
Detr kronofogden som meddelar min arbetsgivare att dom inte ska dra nåt i framtiden och inte jag?

Fick inledande dagen efter samtalet med handläggare för 3 dagar sen, har ju löneutmätning men den upphör direkt?

Detr kronofogden som meddelar min arbetsgivare att dom inte ska dra nåt i framtiden och inte jag?
Tror att din lön återbetalas.

Månadens lön är INTE körd. Möjligtvis så har redan lönen körts på företaget och löneutmätningen kommer då med på lönen, men den kommer återbetalas till Dig så fort pengarna kommer in till KF.

Så var det för mig. Jag fick inledande den 22:a och lönen var redan "körd", så utmätningen drogs, men redan typ den 27:e hade KF returnerat min utmätning till mitt konto.

Löneutmätningsbeslutet upphör omgåendw och pengarna som ev dragits av betalas tillbaka

Uppdatering från mig.
Idag är det exakt tre veckor sedan förslag om skuldsanering gick ut till borgenärerna. Mailade min handläggare för att höra hur det har gått. Alla har inte svarat än (vet ej hur många) men av de som har svarat har ingen inkommit med invändningar. Frågade om KFM skickar en påminnelse och om det finns ngn deadline men har inte fått svar på det ännu.

Lite irriterande att tidsfristen på tre veckor inte respekteras.

Uppdatering från mig.
Idag är det exakt tre veckor sedan förslag om skuldsanering gick ut till borgenärerna. Mailade min handläggare för att höra hur det har gått. Alla har inte svarat än (vet ej hur många) men av de som har svarat har ingen inkommit med invändningar. Frågade om KFM skickar en påminnelse och om det finns ngn deadline men har inte fått svar på det ännu.

Lite irriterande att tidsfristen på tre veckor inte respekteras.
Ja, det är respektlöst att borgenärerna inte har samma skyldighet att inkomma enligt deadline. Det kan dra ut på tiden tyvärr. Så blev det för mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp