Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alltså undrar över en sak. Har dom senaste 2 månaderna fått 3 olika inkassobrev ang gamla skulder som är sålda till andra aktörer. Behöver självklart inte betala på dessa då dom ingår i min sanering. Försökte få svar ang detta hur ett företag kan köpa en skuld som ligger hos någon som har sanering, men hon på bolaget kunde inte svara på detta. Samma bolag har köpt alla 3 skulderna. Kan ju inte vara gångbart ? Åh enligt betalplanen kommer jag har betalt 8% av mina 900000 kr i skuld när det är klart, så finns ju inte så mkt att hämta hos mig direkt. Snart är det bara 26 betalningar kvar på betalplanen :)
Har också fått två sådana de senaste veckorna. De köper skulder ”i parti” och får alltså också några som ligger i skuldsanering på köpet.

Har inte fått brevet ännu där det står att skuldsanering är inledd. Kommer det stå hur mycket jag ska betala per månad inledningsvis och när första inbetalningen ska göras?

Har inte fått brevet ännu där det står att skuldsanering är inledd. Kommer det stå hur mycket jag ska betala per månad inledningsvis och när första inbetalningen ska göras?
Precis, allt kommer att stå i brevet.

Har en fråga om borgenärer kan begära omprövning efter avslutad skuldsanering tex om de upptäcker att man sista året deklarerar mycket högre inkomst. Dvs deklarationen blir klar efter att skuldsaneringen är avslutad.

Har en fråga om borgenärer kan begära omprövning efter avslutad skuldsanering tex om de upptäcker att man sista året deklarerar mycket högre inkomst. Dvs deklarationen blir klar efter att skuldsaneringen är avslutad.
Det har jag my svårt att tro. En avslutad skusan är klar. De kan numera se din deklarerade inkomst varje månad via skatteverket.

På just den grunden måste omprövningen komma in senast sista dagen för skuldsanering.

Det har jag my svårt att tro. En avslutad skusan är klar. De kan numera se din deklarerade inkomst varje månad via skatteverket.

Vänta nu lite här... de e väll inte för vem som helst att bara kunna komma in på Skatteverket och kolla exakt vad man tjänade från en månad till en annan... Förvisso är de mesta om oss ALLA Svenska medborgare offentliga uppgifter, men tror nog att inkassobolag och banker samt andra företag får vänta tills den deklarerade årsinkomsten blir fastställd.

Vänta nu lite här... de e väll inte för vem som helst att bara kunna komma in på Skatteverket och kolla exakt vad man tjänade från en månad till en annan... Förvisso är de mesta om oss ALLA Svenska medborgare offentliga uppgifter, men tror nog att inkassobolag och banker samt andra företag får vänta tills den deklarerade årsinkomsten blir fastställd.

Inkassobolag och banker mfl får ju sina uppgifter från henmska uc, uppgifterna syns hos skv och några få andra ställen, kfm tex.

Inkassobolag och banker mfl får ju sina uppgifter från henmska uc, uppgifterna syns hos skv och några få andra ställen, kfm tex.

Exakt. Jag visste att myndigheter som t.ex KF har tillgång till dessa uppgifter hos Skatteverket, men banker, inkassobolag och övriga bör som Du säger, få hämtat sina uppgifter om mig via just UC, Bisnode, etc & där ändras ju inte min inkomst månadsvis...

Jag tänkte mig kanske ett scenario där mina skyhöga avdrag inte går igenom sista året och jag därför får en mycket högre taxerad inkomst än planerat. Då måste ju hela deklarationen vara klar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp