Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mailade idag igen då det tagit vääldigt lång tid för mig efter inledande som va 31 Juli, fick svar att ett förslag skickades den 15e så borde komma vilken dag som helst. Nu är det bara godkänna och vänta ännu mer då. Hur lång tid efter man godkänt förslaget brukar det ta innan man får svar om man får eller inte? Såklart kan någon motsätta sig och göra det hela ännu mer utdraget men vad brukar dom ha på sig för tid att kunna svara?
Jag fick inledande i slutet på maj. Godkänd skusan slutet på september. Åh på pricken tre veckor efter beslutet så blev det ett överklagat:( Det var ett bolag som inte fått med sin skuld som jag glömt ta med:( Så nu ska det tillbaks till KF o förhoppningsvis så görs en ny betalplan. Så jag väntar o väntar o väntar!!! Hoppas det går bättre för dig!!

Jag fick inledande i slutet på maj. Godkänd skusan slutet på september. Åh på pricken tre veckor efter beslutet så blev det ett överklagat:( Det var ett bolag som inte fått med sin skuld som jag glömt ta med:( Så nu ska det tillbaks till KF o förhoppningsvis så görs en ny betalplan. Så jag väntar o väntar o väntar!!! Hoppas det går bättre för dig!!
Amen, känns som att det var lite "planerat" att vänta in i det sista.
Så tråkigt. - :(

Amen, känns som att det var lite "planerat" att vänta in i det sista.
Så tråkigt. - :(
Ja det är segt! Samtidigt förbannar jag mig själv som hade glömt dem, tyckte jag hade bra koll, men tydligen inte! Men har man många skulder o hamnar i ”träsket” så är det så lätt att glömma. Så nu ska väl ny plan upprättas, skickas ut till fordringsägarna igen o invänta att ingen, förhoppningsvis ska överklaga igen.:(

Mailade idag igen då det tagit vääldigt lång tid för mig efter inledande som va 31 Juli, fick svar att ett förslag skickades den 15e så borde komma vilken dag som helst. Nu är det bara godkänna och vänta ännu mer då. Hur lång tid efter man godkänt förslaget brukar det ta innan man får svar om man får eller inte? Såklart kan någon motsätta sig och göra det hela ännu mer utdraget men vad brukar dom ha på sig för tid att kunna svara?
Seriöst! Kan inte fatta att det tagit dem nästan fyra månader från inledande att upprätta ett förslag på skusan! Vad gick fel? Och du har verkligen haft tålamod må jag säga. Puh! Dock goda besked att du gick vidare i processen:)! Från att du godkänner förslaget har borgenärerna tre veckor på sig att inkomma med synpunkter.

Idag stod äntligen mitt namn med i POIT gällande inledning av skuldsanering. Jag ska lämna in redogörelse för inkomster etc. senast imorgon gällande utmätning. Kan jag strunta i detta nu när det finns ett beslut om inledande? Jag antar att jag kommer få behålla novemberlönen eftersom den lönekörningen redan är klar på mitt jobb. Kommer jag även få en fri månad i december? Så skönt att man äntligen har gått förbi det första steget i processen

Idag stod äntligen mitt namn med i POIT gällande inledning av skuldsanering. Jag ska lämna in redogörelse för inkomster etc. senast imorgon gällande utmätning. Kan jag strunta i detta nu när det finns ett beslut om inledande? Jag antar att jag kommer få behålla novemberlönen eftersom den lönekörningen redan är klar på mitt jobb. Kommer jag även få en fri månad i december? Så skönt att man äntligen har gått förbi det första steget i processen
December är solklart fri. November bör du också få behålla så du startar i januari liksom jag gjorde.
Ring Kfm och berätta att du fått inledande, de samarbetar inte så för att slippa få påminnelse osv så gör det.
Grattis!

Tack
December är solklart fri. November bör du också få behålla så du startar i januari liksom jag gjorde.
Ring Kfm och berätta att du fått inledande, de samarbetar inte så för att slippa få påminnelse osv så gör det.
Grattis!
Tack! Ringer dem idag!

Seriöst! Kan inte fatta att det tagit dem nästan fyra månader från inledande att upprätta ett förslag på skusan! Vad gick fel? Och du har verkligen haft tålamod må jag säga. Puh! Dock goda besked att du gick vidare i processen:)! Från att du godkänner förslaget har borgenärerna tre veckor på sig att inkomma med synpunkter.
Ja tagit väldigt lång tid. Verkade som dom hade extra lång tid på sig att komma in med upogifter.
Bara hoppas nästa process går snabbare och utan att någon motsätter sig

Alltså undrar över en sak. Har dom senaste 2 månaderna fått 3 olika inkassobrev ang gamla skulder som är sålda till andra aktörer. Behöver självklart inte betala på dessa då dom ingår i min sanering. Försökte få svar ang detta hur ett företag kan köpa en skuld som ligger hos någon som har sanering, men hon på bolaget kunde inte svara på detta. Samma bolag har köpt alla 3 skulderna. Kan ju inte vara gångbart ? Åh enligt betalplanen kommer jag har betalt 8% av mina 900000 kr i skuld när det är klart, så finns ju inte så mkt att hämta hos mig direkt. Snart är det bara 26 betalningar kvar på betalplanen :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp