Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Yes, mitt överklagande gick igenom:) betr avslag skusan trots inledande.

Tingsrätten undanröjer Kronofogdens beslut om avslag OCH ÅTERFÖRVISAR ärendet till Kronofogdemyndigheten för fortsatt handläggning:).

12 skulder, bara 2 som avhörts varav en överlåter till TR att bestämma.

Skäl för beslutet är en trevlig läsning.

Puh:) så glad.

Halvseger. Tingsrätten kunde ha beslutat om skuldsanering om dom tyckte det var glasklart, nu ska det göras ett varv till hos kfm, bara att vänta någon månad eller 2 på resultatet :)

Tack:)Jätteintressant att läsa TR skäl. De slog verkligen KF på fingrarna och hänvisade både till lagen, förarbeten och proppen. Beslutet kan inte överklagas av KF:)

Det kan inte överklagas av någon, det står uttryckligen i lagen (46par skuldsaneringslagen)
Kronofogden kan aldrig överklaga ett tingsrättsbeslut av något slag alls vad jag vet, kfm är inte part i skuldsaneringen och inte part vid utmätning.
Råkar någon ha en skuld till kronofogden så företräder statens servicecenter kfm. Sett det under 5 ggr, mycket sällsynt.

Hej och tack.
Hade inledande, fick avslag samma dag jag ringde och meddelade slutdatum på mitt jobb. Överklagade alltså ett avslag ang detta.
Stort grattis!
Det finns en människa bakom alla skulder och en orättvis behandling är ingen värd.
❤️

Halvseger. Tingsrätten kunde ha beslutat om skuldsanering om dom tyckte det var glasklart, nu ska det göras ett varv till hos kfm, bara att vänta någon månad eller 2 på resultatet :)
Men det kunde väl inte överklagas hos KFM. Är väl tingsrättens beslut som gäller

Men det kunde väl inte överklagas hos KFM. Är väl tingsrättens beslut som gäller

Va? Förstår inte vad du menar riktigt.
Tingsättens beslut gäller. Beslutet är att kfm ska handlägga på nytt. Ingen garanti att det innebär beviljad skuldsanering.
Tingsrätten kunde om dom tyckte allt var glasklart nog beslutat om skuldsanering direkt. Det gjorde dom inte.

Tingsättens beslut gäller. Beslutet är att kfm ska handlägga på nytt. Ingen garanti att det innebär beviljad skuldsanering.
Tingsrätten kunde om dom tyckte allt var glasklart nog beslutat om skuldsanering direkt. Det gjorde dom inte.
Okej då missuppfattade jag dig.
Nu är det alltså steg 2 som gäller.
Fast nu hoppas vi väl alla här att skuldsanering går igenom heller hur?
Det är väl ändå alla värda som haft det tufft:)

Yes, mitt överklagande gick igenom:) betr avslag skusan trots inledande.

Tingsrätten undanröjer Kronofogdens beslut om avslag OCH ÅTERFÖRVISAR ärendet till Kronofogdemyndigheten för fortsatt handläggning:).

12 skulder, bara 2 som avhörts varav en överlåter till TR att bestämma.

Skäl för beslutet är en trevlig läsning.

Puh:) så glad.
Grattis!

Nog?

Stort grattis!!!

Men vad innebär det i praktiken, att KFM bara handlägger ärendet på nytt och kanske beviljar dig den här gången eller är du redan beviljad?
Håller tummarna!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp