Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lyckades du få igenom ett kronofogde beslut ? Är inte med riktigt här men grattis :)
Är det nått skuldsanerings beslut som är ändrat?
Ja, jag fick ju inledande sen avslag samma dag jag meddelade min sista arbetsdag. Överklagade KF's beslut om avslag till TR och fick där rätt.

Det
Ja, jag fick ju inledande sen avslag samma dag jag meddelade min sista arbetsdag. Överklagade KF's beslut om avslag till TR och fick där rätt.
Åh toppen stort Grattis :)
Man ska aldrig ge sig:)
Har du haft löneutmätning?
Måsfe säga att löneutmätning knäcker människor den lilla summa du för behålla är som en fis i rymden ursäkta men så är det.
Tycker Faan det är skamligt går inte att leva på. Vet nu att man får inlägg som skyll dig själv o liknande men jag anser att det knäcker människor bedrövligt :(
Omänskligt :( sen för folk tycka vad dom vill som att du har själv satt dig i sitsen osv.
Anser att man blir värre behandlad en kriminell person.
Man jobbar o sliter har tidigare gjort rätt för sig o betalar skatt.
Anser det under allt kritik med löneutmätning och dom som tycker det är befriande får stå för dom.
Men jag tycker förbehållsbeloppet är alldeles för lågt.
Folk får ju jobba Häcken av sig för att kunna ha nån försäkring eller nån liten slant till en knaper buffert:(
Usch:(
Förstår att människor blir självmordsbenägna bedrövligt.
Kommer få mycket kommentarer nu men det är så jag känner livet är inte rättvist direkt :(
Men önskar dig all lycka och att du får din skuldsanering:)

Yes, mitt överklagande gick igenom:) betr avslag skusan trots inledande.

Tingsrätten undanröjer Kronofogdens beslut om avslag OCH ÅTERFÖRVISAR ärendet till Kronofogdemyndigheten för fortsatt handläggning:).

12 skulder, bara 2 som avhörts varav en överlåter till TR att bestämma.

Skäl för beslutet är en trevlig läsning.

Puh:) så glad.

Fan vad glad jag blir @Tuff resa! Kände starkt att du skulle få igenom detta, då beslutet enligt min mening inte var grundat och hastigt taget!

Man förlorar verkligen inte ngt på att överklaga om det finns skäl för det! STORT GRATTIS!!

Kom och tänka på @losern som fick avslag av samma anledning trots att det fanns ett startdatum för nya jobbet. Överklagade du @losern?

Det
Åh toppen stort Grattis :)
Man ska aldrig ge sig:)
Har du haft löneutmätning?
Måsfe säga att löneutmätning knäcker människor den lilla summa du för behålla är som en fis i rymden ursäkta men så är det.
Tycker Faan det är skamligt går inte att leva på. Vet nu att man får inlägg som skyll dig själv o liknande men jag anser att det knäcker människor bedrövligt :(
Omänskligt :( sen för folk tycka vad dom vill som att du har själv satt dig i sitsen osv.
Anser att man blir värre behandlad en kriminell person.
Man jobbar o sliter har tidigare gjort rätt för sig o betalar skatt.
Anser det under allt kritik med löneutmätning och dom som tycker det är befriande får stå för dom.
Men jag tycker förbehållsbeloppet är alldeles för lågt.
Folk får ju jobba Häcken av sig för att kunna ha nån försäkring eller nån liten slant till en knaper buffert:(
Usch:(
Förstår att människor blir självmordsbenägna bedrövligt.
Kommer få mycket kommentarer nu men det är så jag känner livet är inte rättvist direkt :(
Men önskar dig all lycka och att du får din skuldsanering:)
Tack:)
Jag hade utmätning 1 månad innan dagen för inledande. Hann aldrig betala in då juni var betalningsfri (dec oxå). I och med mitt överklagande i juli betalade jag ingenting vare sig på inledande skuldsanering el utmätning. Allt enligt KF's regler.

Fan vad glad jag blir @Tuff resa! Kände starkt att du skulle få igenom detta, då beslutet enligt min mening inte var grundat och hastigt taget!

Man förlorar verkligen inte ngt på att överklaga om det finns skäl för det! STORT GRATTIS!!

Kom och tänka på @losern som fick avslag av samma anledning trots att det fanns ett startdatum för nya jobbet. Överklagade du @losern?
Tack:)Jätteintressant att läsa TR skäl. De slog verkligen KF på fingrarna och hänvisade både till lagen, förarbeten och proppen. Beslutet kan inte överklagas av KF:)

Lyckades du få igenom ett kronofogde beslut ? Är inte med riktigt här men grattis :)
Är det nått skuldsanerings beslut som är ändrat?
Hej och tack.
Hade inledande, fick avslag samma dag jag ringde och meddelade slutdatum på mitt jobb. Överklagade alltså ett avslag ang detta.

Hej och tack.
Hade inledande, fick avslag samma dag jag ringde och meddelade slutdatum på mitt jobb. Överklagade alltså ett avslag ang detta.
Okej men du har nytt jobb nu?
Förstår måste kännas bra att få rätt mot KFM och framförallt för din egen skull:)
Skrivit negativt idag men man blir deppig när räkningar ska betalas och man knappt har ett öre kvar:(
Idag är jag nere och mår Inge vidare :(

Tack:)Jätteintressant att läsa TR skäl. De slog verkligen KF på fingrarna och hänvisade både till lagen, förarbeten och proppen. Beslutet kan inte överklagas av KF:)
Oj vad jag hade velat förkovra mig i denna läsning! Bra också att du kunnat ”bygga upp” en buffert för förlorad tid på ett ev beviljande av skusan! Håller tummarna:)!
Kram

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp