Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har nog varit någon förut, är inte något jag märkt i praktiken som ändrats pga den lagen. Antar det beror på särskilda lagstöd som kfm kan hämta in uppgifter med. Kfm går ju förbi banksekretess och annat, med tvångsmedel om det behövs (vilket det inte gör)
Jag skrev att jag inte vet, men du verkade veta vad som gällde så jag tänkte att jag frågar. Mer komplicerat än så var det inte:)
En laglig grund, där man får hantera mer känsliga personuppgifter, är just myndighetsutövning. I första hand gäller detta statliga och kommunala myndigheter, men kan i vissa fall även gälla privata aktörer.

WOW - mäktiga ord !! Exakt det Du skriver - är exakt det jag känner !!

Jag är så galet tacksam, men oxå så galet slut i både kropp & själ! Detta året (för helsicket som började förra sommaren med inkasso kraven som krampade brevlådan) har nog omedvetet tagit på mig hårdare än vad jag själv förstått...

Idag är jag lealös, men har varit ute i stallet och ridit. Bara Du @Loppan förstår vad det genererar för oss hästlovers...för vårt välbefinnande. Som MUMMA !

Nu sitter ja här ensam, dottern bor ju inte hemma längre & vovven är hos ex:et. Skulle egentligen tagit ett glas vin i vänners goda lag, men ja måste bearbeta de senaste dagens upplevelser i min ensamhet. Sortera alla tankar - så ikväll njuter av ett glas vin tillsammans med mina tankar... I all enkelhet !!

Jag har sedan några år följande ord intatuerade på min handled:
”One Life - One Chance”

Aldrig förr har orden haft större innerbörd än HÄR IDAG !!

Cheers sweethearts ❤️

❤️Åh vilken perfekt kväll du haft :) Hästar och ett glas vin:) Jaa det finns inget bättre och mer avkopplande än att vara med dessa vackra underbara djur❤️ Hoppas du landat i ditt fantastiska besked, och att du får en toppenhelg:)

Bra samtal med KF och Tingsrätten idag.

Min överklagan kan gå fort om ärendet inte är komplicerat. En domare och notarie (tror jag det var) som ensamma tar beslut.
Jag ska inte betala en pinal till KF under tiden. Behöver de kronor jag kan få.
Skyndsam VS långsam handläggning?
Hm....Tja, money money money.
Tack tack.

Min överklagan kan gå fort om ärendet inte är komplicerat. En domare och notarie (tror jag det var) som ensamma tar beslut.
Tack tack.

Wow... har Du redan pratat med dom?
Jag håller sååå mina tummar för Dig... ❤️

Tack tack.

Notarien skriver som protokollförare och domaren skriver under som beslutsfattare, det är så besluten i domstolsärenden ser ut, eller att domaren är tillika protokollförare. Aldrig sett en annan uppsättning av rätten av domstolsärenden i tingsrätten än så, så det är det normala:)
Tror inte det är så komplicerat, vilket jag dock tror kommer innebära ett kort "tingsrätten delar kronofogden bedömning. Överklagandet ska därför avslås"

BESLUT OM SKULDSANERING !!!

Idag kom samtalet från min handläggare om att beslutet om skuldsanering är taget.
Vi hade ett långt och fint samtal, som han avslutade med följande citat:

”Under alla mina år som Skuldsaneringshandläggare, så har jag aldrig träffat på någon som vill göra så rätt för sig, som Du vill”.

Fina ord, som stämmer på pricken!
Idag är jag TACKSAM !! ❤️❤️
Omg!!!! STORT STORT GRATTIS BÄSTA @Kimsan72! Så galet glad för din skull just nu!! Önskar dig en fantastiskt sommar och skål!❤️

Storkram❤️

Notarien skriver som protokollförare och domaren skriver under som beslutsfattare, det är så besluten i domstolsärenden ser ut, eller att domaren är tillika protokollförare. Aldrig sett en annan uppsättning av rätten av domstolsärenden i tingsrätten än så, så det är det normala:)
Tror inte det är så komplicerat, vilket jag dock tror kommer innebära ett kort "tingsrätten delar kronofogden bedömning. Överklagandet ska därför avslås"
Shiiiit vad du är negativ...:D

Det var inte specifikt mitt ärende som kommenterades. Utan mer generellt. Ringde som anonym till KF och TR.
Annars har du säkert rätt:)

Shiiiit vad du är negativ...:D

Det var inte specifikt mitt ärende som kommenterades. Utan mer generellt. Ringde som anonym till KF och TR.
Annars har du säkert rätt:)

Nej inte negativ, jag svarar vad jag tror utifrån erfarenhet, jag brukar göra så.

Omg!!!! STORT STORT GRATTIS BÄSTA @Kimsan72! Så galet glad för din skull just nu!! Önskar dig en fantastiskt sommar och skål!❤️

Storkram❤️

TACK finaste Du! Jag är genuint tacksam... orden räcker inte till... ❤️

Nej inte negativ, jag svarar vad jag tror utifrån erfarenhet, jag brukar göra så.
Och min är att de ändrat till min fördel. Allt beror ju på orsaken till avslag och vilka argument man har anfört.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp