- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
All styrka till dig!
Jag försöker hitta strategier för hur jag ska tänka.
Jag tror man måste tvinga sig själv att försöka acceptera det som är. Det skall mycket till innan något händer med skuldsaneringen. Hamnar man i riktigt svår knipa får man ringa KFM och berätta hur det står till. Vad jag förstått kan saneringen förlängas med de antal månader man skulle ha halkat efter. Dock tror jag att de har varit med om det mesta och att det finns lösningar på allt. Ibland målar man upp scenarion i förväg om vad som kan hända vilket skapar stress. Oftast inträffar ju inte det.
När det väl händer något är man tvingad att ta itu med det då. Och det gör man ju oftast.
Jag håller med om att man ”trippar på tå” ganska ofta, men för det mesta måste man va i nuet. Leva sin vardag så gott det går och njuta av små saker. Våga lita, och släppa taget. Annars blir man tokig.
Göra sådant man mår bra av, som att vara ute, träna, äta rätt, unna sig något då och då, vila och vara med människor som ger energi.
Men absolut, det är en berg och dalbana. Fast jag brukar tänka att andra har klarat av det, då kan jag med!
Förlängas kan det bara göra på borgenärs begäran, och då upp till 2 år. Det går att begränsa till några månader men ganska ofta är skälen så att det blir 2 år extra för att kompensera för det som inte gått in till borgenärerna.

Jag får inte bli sjuk eller få tandvärk är mitt mantra
Jag ska egentligen inte klaga, men det är klart man är rädd att det ska hända saker som trasslar till det. Hade jag inte behövt ha bil så hade det känts lugnare . Man har ju inte direkt råd att shoppa vrålåk